• Olimme Heinä-Elokuu 2011, talonvaihdossa Lontoossa, Englannissa. ”Kotimme” oli aivan Peckham Ryen vieressä. Muutamat päivät oli aika rauhallista, ja kävimme Titanic museossa. Kun olimme museossa, näimme tv:stä, että 19v mustapoika ammuttiin kadulle, Tottenhamissa, Englannissa. Ajattelimme silloin, että ei se tänne asti tule. Kaksi päivää mellakon alusta,menimme tavallista tapaaa London Bridgen kautta Peckham Ryelle. Yhtäkkiä lensimme bussista ulos, ja kuski opasti juoksemaan. Sen jälkeen näimme poltettuja busseja ja kirkkoja. Peckham Ryellä ei ollut enään mitään muuta kun mellakoitsijoita ja niitä, jotka yritti päästä pois sieltä. Tilanne alkoi olemaan jo todella paha. Ei tosin niin, kuten lehdistö väittää. Muuten Lontoossa on rauhallista ja todella paljon ihmisiä.

• Hyvää uutta vuotta kaikille :) !

Toivottavasti Joulu ja Uusi Vuosi meni hyvin.:) Kuinkahan moni teki + pitää uuden vuoden lupauksen ? Itselläni on välillä käynyt silleen, että on vähän jäänyt nuo lupaukset[…]

• Hyvää Uutta Vuotta kaikille, Uusi vuosi ja uudet kuviot ? ;)

Ensimmäinen kerta, kun kokeilimme lähteä ystävän kanssa Amsterdamiin uudeksi vuodeksi. Olihan se pakko kokea, että on uuden vuoden poissa Suomesta. No, me sitten lähdimme Amsterdamiin. KLM lento lähti 29.12.2014 myöhässä, huonon sään takia. Amsterdamiin saavuetta huomasimme, että seuraavalla kerralla kannattaa ottaa kolikoita mukaan, metrolippua varten. Tiskillä todella tylyä palvelua, tuntui, että kukaan ei vissiin kaivannu meitä sinne. No mutta kuitenki, Amsterdam Centraaliin saavuettassa löysimme melkein heti hotellimme. Hotel Manofa oli ”Hotellin” nimi. Varasimme netistä, ja viiden yön piti maksaa 670€, mutta ei ”taksa 100€ ” yllätti meidät. Meidän pankkikortit ei käynyt maksuvälineenä sielä, mutta ihme kas kummaa, saimme kuitenkin huoneen, mutta meidän piti maksaa hotelli, ennen kun poistuisimme sieltä. Kun nostimme rahat ja menimme maksamaan, jouduimme maksamaan vielä 10€ avaimen ”panttirahaa” lisää.. No maksoimme, kun emme jaksaneet kiistellä asiasta. Huoneet oli hyviä, paitsi, että saimme huoneen rappusten vierestä. Tyynyt olisi voineet kyllä olleet huomattavasti parempia….

Toinen, mikä häiritsi oli kieltopaperit, Elikkä siis huoneeseen ei saanut missään nimessä viedä ruokaa tai syötävää. No satuinpa näkemään miehen, joka salakultti pizzalaatikon sinne. Joten ajattelin, että miksipäs ei, ja itsekkin kriminaalinen, ryhdyin salakuljettamaan ruokani huoneeseen.

• Viime kesänä, matkustimme perheeni kanssa, Helsingistä Bordeauxiin. Välilaskun teimme Amsterdamin Schipholmin lentokentällä. Alun perin koneen vaihtoon piti mennä 4tuntia, mutta päätimme perheen kanssa, olla Amsterdamissa yhden yön ja lentää seuraavana aamuna vasta Bordeauxiin. Bordeaux sijaitsee Länsi-Ranskassa, lähellä Toulousea. Bordeaux on parhaiten, maailmalla tunnettu viinikaupunki. Bordeauxissa, asuimme 2kerroksessa asunnossa, kiitos Talonvaihdon avulla.(InterVac.com). Perheeni jäi Ranskaan vielä, kun minä lähdin ystäväni kanssa takaisin Amsterdamiin. (17.7.2014 + Rip Malesia Airlines). Kun saavuimme Amsterdamin Schipholin lentokentälle, joka paikkaan oli ripustettu kukkia yms. Olen varmaan todella sympaattinen ihminen, mutta tuntui kyllä ikävältä. 10448658_10202268914191366_5892596942132545771_o