Selaat arkistoa kohteelle VAG.

Irroittelua Polon koneen kanssa

28.3.2015 Autot, Yleinen

avaraaTuli taas upotettua kädet Polon konetilaan… Alku sujui hyvin; halutut osat lähtivät irti ja homma eteni. Purkamista helpotti etenkin edellisen illan lukemiset, kun suomensin Haynesin VW Polon korjausoppaasta moottorin irroitusta käsittelevän kappaleen. Moottorin nesteet lähtivät pihalle ja syyläri, letkut sekä johdot irtosivat helposti.

Kaasuttimen irroittamisen jälkeen tuli vähän mittailtua. Sylinterinkannen imusarja oli sopivan avara, mutta imusarja näytti olevan melkoinen pullon kaula. Tietenkin parempi kaasarikin olisi mukava asentaa Pierburgin 2e3:sen tilalle. Ehkä Strömbergin kaksoiskaasari? Tulikin haettua varastosta löytyneet kappaleet mitottaviksi. Ehkä? Miksipä ei? VaikkaWP_20150327_17_25_09_Pro onhan siinä työtä, kun joutuu tekemään imusarjan uusiksi.

Pian tuli kuitenkin ongelmia. Vetareiden irroitus osoittautui vaikeaksi tehtäväksi. Edellisen irroittajan työn jäljet olivat selvät; vetareiden laippojen pulttien päät oli runnottu melkoisen huonoon kuntoon. Taas yksi syy olla ostamatta autoa, joka on koottu amispatenteilla…

yöunien jälkeen vetarit saivat kyytiä; ensin kaikki mahdolliset pultit irti normaalisti, ja loput rälläkällä poikki. Sen jälkeen vielä alatukivarsi&Co, sekä renkaat takaisin paikalleen. Moottori jäi vielä paikoilleen, mutta jos saisin ensi kerralla nostettua koneen ylös.