Selaat arkistoa kohteelle taistelu.

Trumpin voitto…

9.11.2016 Yleinen

Tosiaan puhutaan lyhyesti herra Trumpin voitosta.

Eli siis Donald John Trump voitti ja itse tietenkin kannustin Cilntonia mutta näin siinä kävi.donald  Nämä kaksi olivat siellä taistelemassa että kumpi voittaa mutta miehet voitti tällä kertaa. Itse en tajua miten Trump voitti vaikka hän on tehnyt melkoisia möläytyksiä ja silti hän voitti ja nyt voidaan sanoa hei hei Suomen ja Usan suhteelle koska Trumppi ei välitä suomesta. Saa nähdä mitä Trump saa aikaisksi ja hän ”auttaa” pakolaisia. Ja se muurin rakentaminen :D

 

En ala puhumaan enempää tästä mutta jos haluat että omaa textiäsi näkyy blogissa niin kommentoi osa ja jos haluat niin kirjoita myös että haluat sen näkyvän niin kopioin sen textiin.hillary

Taistelu mielestä

10.2.2015 Raamatusta

1. Piet. 5:8-10

Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastutajanne, perkele, käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää. Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. 

Voit uskoa, että nämä jakeet eivät ole olleet helppoja minulle. Vaatii todellista nöyryyttä myöntää, etten itse pärjää taistelussa, omassa voimassa, vihollista vastaan. Monien taisteluiden jälkeen olen pikku hiljaa oppinut, että itse en voi tehdä mitään, vaan annan Jumalan olla Jumala minun elämässäni. Kaikkea ei tarvitse kantapään kautta oppia.

Sielunvihollinen pyrkii kaikin keinoin täyttämään ihmisten mielet huolilla, murheilla, syyllisyydellä, avuttomuudella, pettymyksillä, peloilla, himoilla ja häpeällä, joka saa ihmisen musertumaan taakkojen alle, kun ei löydä rakkautta joka kestää, auttaa ylös pettymyksistä, ei syyllistä vaan osoittaa, että Jeesus on ainoa, joka todella voi auttaa. Jos ihminen ei löydä apua, hän masentuu, katkeroituu, kyynistyy ja alkaa käyttäytymään torjuvasti, eristäytyy ja alkaa menettämään toivonsa. Silloin ihminen tekee mielessään päätöksen: kumman valitsen? Nöyrrynkö olemaan täysin rehellinen ja etsimään apua vai luovunko toivosta. Jos ihminen ei hae apua, sielunvihollinen ahdistaa, syyttää ja tuomitsee niin kauan, että hän alkaa uskoa sen valheita, ettei hänelle ole enää toivoa pelastua, jolloin elämän päättäminen alkaa kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta. 

Vain Jeesus voi puhdistaa ja vapauttaa tällaisesta kierteestä, hän on jo kantanut kaiken ihmisen tuskan, kivun, synnin ja sairauden Golgatalla, ja ylösnoussut voittajana. Hänellä on kuoleman ja tuonelan avaimet: hän voitti saatanan ja tarjoaa todellisen vapauden yhteydessään! Saatanan perimmäinen, todellinen tavoite on murskata ihmisen oma identiteetti (jonka Jumala loi kaltaisekseen), ja tuhota ihminen. Jumala tahtoo kiihkeästi päästä ihmisen kanssa takaisin yhteyteen ja siksi hän lähetti Poikansa kuolemaan ja vapauttamaan meidät saatanan orjat vapauteen! Kaksi täysin vastakkaista vaihtoehtoa, silti lukemattomat ihmiset eivät ylpeytensä ja vahvan tahtonsa tähden tahdo nöyrtyä Jumalan edessä myöntämään, että minä tarvitsen armahtajaa, joka voi ottaa kaiken taakan pois. Kuinka pimeitä me ihmiset ollaan? Miksi meidän on niin vaikeaa hyväksyä maailman paras uutinen todellisesta vapaudesta ja henkilökohtaisesta, läheisestä suhteesta Jumalan kanssa, sen sijaan, että syntiinlankeemuksen seurauksena elämme kuolemaantuomittuina saatanan orjina?

Jumala päätti antaa ihmiselle vapaan tahdon, koska hän ei tahtonut robotteja, jotka on pakotettuja tekemään mitä käsketään. Nehän ovat tunteettomia. Sen sijaan Herra rakkaudessaan tahtoi antaa vapauden itse määrittää millaisia olemme, valinnanvapauden olla kuuliaisia tai tottelemattomia hänelle. Isä itkee luotujaan, jotka luulevat, ettei hän rakasta, koska maailma on täynnä pahuutta, eli syntiinlankeemuksen seurauksia, koska maailma on sielunvihollisen otteessa, ellemme hyväksy ilosanomaa Jeesuksen voitosta tästä valheen isästä, jolloin siirrymme pimeydestä valkeuteen, Jumalan armon valtakunnan laillisiksi perijöiksi :) 

Silloin kun vastaanotamme pelastuksen Jumalan lahjana, alamme kasvamaan Jumalan rakkauden vaikutusalassa ja pääsemme suhteeseen uudelleen, joka tuo ilon, rauhan, hyväksynnän, rakkauden, tasapainon, vapauden synnistä ja rikkirevityt sydämet alkavat eheytymään Isän rakastavassa sylissä.

Raamatujaksossa mainittiin, että meidän tulee vastustaa perkelettä lujina uskossa. Miten se onnistuu? Kiinnittämällä katseemme Jeesuksen loppulliseen voittoon vihollisesta. Jos alamme omaksumaan, että olemme voittajia Kristuksen kanssa, voimme voittaa kaikki koetukset. Kyse on siitä, mihin me kiinnitämme katseemme. Jos keskitymme itseemme, ongelmiimme, synteihimme, vihollinen pääsee voitolle. Jos taas uskomme, että olemme Jumalan lapsia ja turvaudumme hänen apuunsa, saamme rauhan. 

1. Piet. 5:6-7

Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät koroittaisi, ja ”heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen”. 

Kun hyväksymme ja tunnustamme, että Jumala, sinä olet elämäni Herra, annan sinun hallita elämässäni kaikilla osa-alueilla, hän pitää meistä huolen. Se vaatii todella nöyryyttä myöntää, ettemme itse voi auttaa itseämme. Tätä voisi sanoa uskon paradoksiksi: Kun lopetat yrittämästä itse ja annat Jumalan hallita, kaikki muuttuu! Ole siunattu ystäväni :)