Selaat arkistoa kohteelle syö terveellisesti.

Kolme kg kuukaudessa rasvaa kokonaan pois näiden terveellisten ruokien syömisellä!

20.3.2016 laihdutus

On pakko tarkkaiila syödyn energian määrää, jos tahtoo laihtua. Jos et ole selvillä siitä kuinka paljon energiaa kehosi tarvitsee, on kuitenkin aika vaikeaa hyötyä kalorien tarkkailusta. Voit arvioida, paljonko kehosi tarvitsee energiaa päivässä monilla eri netissä olevilla arviointilaskureilla, esim tästä. Parempi metodi on joka tapauksessa popsia joku tietty summa kaloreita kahden viikon aikana, sekä katsoa sen jälkeen kuinka kehon paino on ehkä vaihdellut. Vaikkapa mikäli syöt 500 kilokaloria enemmän kuin sinun kulutus on, nousee painosi noin puoli kiloa viikossa.

Tietyt ruoat ovat kuitenkin tehokkaampia painonpudotuksessa kuin toiset. Alapuolella olen laittanut monia ideoita, mitä pystyt käyttää esimerkkeinä. Jos et täten vielä popsi noita tuotteita, olise hyvä tuo alkaa tosi pikaisesti! Nämä ruoat ovatkin taas erinomainen pohja fitness ruokavalio miehelle

 

Erilaiset pavut

 

Pavut omaavat suuren määrän sekä proteiinia, että kuitua. Juuri näiden seurauksena se onkin loistava vatsalaukun täyttäjä. Joillakuilla nämä saattavat laittaa vatsan sekaisin, kuitenkin jos tätä vaivaa ei siulla ole esillä, tulisi pavut ottaa osaksi omaa ruokavaliotasi!

dietti ruokavalio esimerkki

 

Raejuusto

 

Tämä kevyt juusto on hyvä lisä eri aterioille. Tämä juusto tarjoaa suuren määrän ravitsevaa hyvää proteiinia, välttäen liaallisia määriä energiaa. Raejuustoa onkin valmistettu tosi vähärasvaisenakin, mikä onkin erinomainen optioni dieetin ajan. Sen takia että tuo juusto yleensä ei ole vahvan makuista, voit laittaa raejuustoa jopa kaikkeen ruokaan osana ateriaa.

 

Pähkinät

 

Pähkinöissä on selvästi tosi paljon eri elimistön toimintaa edistäviä ravinteita. Niitä ei useinkaan joka tapauksessa kannata nauttia todella suurta määrää. Näissä on nimittäin tosi paljon energiaa. Jos tuntuu, että on erityisen haastavaa nauttia pelkästään pikkuisia määriä niitä, kannattaa ne todennäköisesti jättää ulos kokonaan.

 

Avokaadot

 

Varoituksen sana, näissä on erittäin runsaasti energiaa! Niiden rasvat ovat siltikin eräitä kaikkein terveellisimmistä, ja sen seurauksena näitä olisi hyvä nauttia myös dieetin ajalla ainakin jonkin verran. Vaikkapa oliiviöljyissä on erityisesti samoja, erittäin terveellisiä rasvoja. Salaattien lisukkeena niiden onkin todettu edistävän vitamiinin sekä muiden hivenaineiden tehokkutta jopa 10 kertaisesti. Hyvä salaattiaines näin ollen.

 

Vähärasvaiset lihat

 

Lehdet ovat raportoineet melkein liikaakin punaisten lihojen huonoista puolista viime vuosina. Ne ruoat onkin niitä prosessoituja punaisia lihoja, mitkä onkin osoittautuneet pahaksi ihmisen terveyden kannalta. Tuoreet lihatuotteet ovat siltikin tosi merkittävä osa hyvää dieettiä. Muuten onkin erittäin vaikea keksiä yhtä loistavaa proteiinin lähdettä, ja vielä vähillä kilokaloreilla. Lihat muodostavat loistavan osuuden useille erilaisille aterioille.

 

Kookosöljy

 

Kookosöljyssä löytyy eniten terveellisiä keskipitkiä rasvahappoja, millä onkin useita erinomaisia vaikutuksia. Ne on entistä täyttävämpiä kuin mm monet muut rasvahapot. Aineenvaihduntakin pyörii tehokkaammin näiden rasvojen saamisen seurauksena. Siinä tapauksessa että siulla on keskivartalon rasvaa, kannattaa tätä öljyä erityisesti popsia. Kookosöljy nimittäin poistaa juuri tuota vaarallista läskiä oikein pätevästi! Korvaa näin ollen puolikas rasvoistasi kookoöljyllä, ja saa useita eri terveydellisiä etuja helpolla vaivannäöllä.

kukkakaali ja parsakaali uunissa

 

Tonnikala

 

Tonnikala on tosi vähärasvainen kala, jossa on tietenkin erittäin runsaasti proteiinia. Energiaa siinä onkin vähänlaisesti, erityisesti raakana tai purkissa ilman öljyä. Lukuisat kehonrakentajat syövät tosi paljon sitä, koska siinä löytyy tosi suuri määrä hyvää proteiinia. Siinä tapauksessa että tonnikala kelpaa bodareille, sopii se myös sinulle.