Selaat arkistoa kohteelle suositus.

Päivä 133, luistelua ja hyvää ruokaa

17.1.2016 Yleinen

2016-01-17 15.25.00Sain tänään kiva viestin eräältä tutultani. Oli huomannut facebook-kuvistani muutokseni ja kyseli, paljonko painoa on pudonnut. Kiitos viestistä. Se tuntui mukavalta :) Vinkkasin tutulleni tämän blogin.

Jos sinua kiinnostaa Cambridge Ohjelma, ehkä myös sama valmentaja kuin minulla, voit varata ajan hänelle täältä:
https://www.cambridgeohjelma.fi/main/fi/valmentajat/etel%C3%A4-suomi/pia-piltz
Mainitsemalla käynnilläsi minut, saat aloituskäynnin edullisemmin. Suosittelen Cambridgeä lämpimästi, sillä se on ainakin ensimmäinen keino, jolla itse olen todella saanut painon hallintaani.

2016-01-17 17.57.54Houkuttelin mieheni mukaan luistelemaan, kun kukaan muu ei sinne lähde. Hänellä ei ole luistimia, joten tyytyi vain töröttämään kentän reunalla. Ja otti kuvia sekä videota. Tekipä hyvää ja oli aivan ihana ilmakin!

Ateriat

  • klo 10.30 Puuro ja Vadelma-persikka mehukeittoa, 161 kcal
  • klo 15.00 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 17.30 Broileria ja salaattia, 182 kcal
  • klo 20.30 Minttusuklaapatukka, 184 kcal

Aamiaiskokeilu: Täytetyt paprikat

8.1.2016 Yleinen

photostudio_1452235322680Päätin aamulla kokeilla reseptiä, jonka bongasin Facebookista. Paprika puoliksi, valkoiset osat pois. Vähän oliiviöljyä päälle. Pohjalle juustoraastetta, molempiin puolikkaisiin pilkottuna kalkkunanakki ja raaka kananmuna. Päälle ripaus suolaa ja mustapippuria.
Punnitsin kaikki, jotta saan tarkat kalorit.
Uuniin 220 asteeseen 15-20 minuutiksi.

Ei ehkä sellainen minuun makuuni tehty annos, mutta hyvää oli silti. Olen tottunut aika keveään aamiaiseen, joten pelkällä tällä täyttyi vatsa.

Molemmat puolikkaat tekevät yhteensä 265 kcal.

Suositus syödä pähkinöitä

19.10.2015 Yleinen

ps_pahkinatKerroin tänään punnituksessa, että minun on vaikea saada kalorimäärä täyteen päivän aikana. Valmentajani neuvoi minua syömään vähän pähkinöitä päivän aikana. Niistä saa hyviä rasvoja ja ovat muutenkin terveellisiä.

Marssin Itäkeskuksen Punnitse & Säästä -kauppaan ja kyselin pähkinöiden ravintoarvoista. Täytyy myöntää, etten koskaan ole liiemmin syönyt pähkinöitä. Myyjä ei niistä hirveästi tiennyt, koska sanoi niiden sisältävän noin 250-350 kcal/100g. Eikä ottanut myöskään huomioon kysymystäni vähäkalorisimmasta pähkinästä. Ohitti sen vain toteamalla, ettei niitä kannata miettiä! Kerroin, että minun tulee miettiä, koska olen sellaisessa painonpudotusohjelmassa, että niitä lasketaan. Pyöritteli silmiään!

No, siinä sitten itse pyöriskelin ja päädyin seuraaviin tuotteisiin:

Saksanpähkinä: Runsaasti omega-3-rasvahappoja, kuituja ja polyfenoli-antioksidantteja. Parantaa yöunta ja serotoniinin muodostumista.
Rasvaa: 62 gkanapekonisalaatti_saksanpahkinat
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 13,1 g
Energiaa: 660 kcal

Cashew: Runsaasti rautaa, magnesiumia, sinkkiä ja foolihappoa.
Rasvaa: 46,5 g
Proteiinia: 15,3 g
Hiilihydraatteja: 26,5 g
Energiaa: 580 kcal

Parapähkinä: Sisältää erittäin runsaasti seleeniä ja ravintokuituja mutta eri pähkinöistä kaikkein vähiten hiilihydraatteja.
Rasvaa: 66 g
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 3,8 g
Energiaa: 657 kcal

Pinjansiemen: Sisältää mm. kalsiumia (16 mg), magnesiumia (251 mg), sinkkiä (6,4 mg), rautaa (5,5 mg), E-, C-, A- ja K-vitamiineja.
Rasvaa: 68.0 g
Proteiinia: 14.0 g
Hiilihydraatteja: 13.0 g
– joista kuituja: 4.0 g
Energiaa: 673 kcal

Lisää pähkinöistä löydät mm. Pähkinäkoulusta »

Kotona lisäsin 10g saksanpähkinää eilisen kana-pekonisalaatin jämiin. Salaatista tulee 209 kcal, koska söin 1½ annosta ja pähkinöistä 65 kcal. Näinollen päivälliseni oli 274 kcal. Eiköhän kalorit tänään täyty ;)