Selaat arkistoa kohteelle saksanpähkinä.

Päivä 52, eipä tullut mentyä salille

28.10.2015 Yleinen

2015-10-27 20.15.38Tänä aamuna heräsin ja ajattelin torkkua vielä hetken. Ei onnistunut. Sisäreidet olivat kipeänä vieläkin maanantain salikäynnistä. Niinpä päätin olla menemättä salille. Turha ottaa stressiä :) Kunhan ruokavalio on kunnossa, se vie jo pitkälle. Ja päivittäin tulee liikuttua hyötyliikuntana sen verran, että olen tyytyväinen siihen. Olenkin ruvennut ahmimaan aiheesta kirjallisuutta. Kuvassa oleva kirja ”Liikunta -paras lääke” on parhaillaan lukemisena. Kyseisestä kirjasta kirjoitan enemmän, kunhan olen lukenut sen.

Ateriat

  • klo 8.20 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal
  • klo 11.30 Pala täytettyä lihamureketta ja punajuurta 70g, 193 kcal
  • klo 13.45 Cafe Latte, rasvattomaan maitoon, 94 kcal
  • klo 16.10 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 20.00 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal ja
  • Parapähkinä 6g sekä saksanpähkinä 5g, 71 kcal

2015-10-28 20.07.39

 

Päivä 48, yhdessä oloa ja talvirenkaita

24.10.2015 Yleinen

20151024_142956Heräsin ennen viittä nälkään. En ole tuntenut nälkää pitkään aikaan, ilmeisesti ketoosi on nyt purkautunut? Oli pakko ottaa banaanipirtelö ja jatkaa vielä unia.

Aamulla tuli suunnattua talvirengasostoksille. Oli kuulemma harvinaista, että vaimo on mukana siellä :D Uudet renkaat lähti mukaan.

Ruokakaupan ja uuden Luhta Outletin kautta takaisin kotiin. Ihan tavallista olemista siis, mutta tuo mies on ollut työmatkalla koko viime viikon, joten kiva olla yhdessä.

Ruuaksi tänään mies valmisti kanavartaita, niistä ohje täällä »

Illalla vielä jatkoin hieman joulukorttien askartelua, paljon on vielä tehtävää. Homma on kuitenkin rentouttavaa ja sitä on ihan kiva rauhassa välillä piperrellä :)

Ateriat

  • klo 4.45 Banaanipirtelö, 144 kcal
  • klo 12.22 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 18.30 Kanavarras (100g broileria, 50g vihreää paprikaa, 50g keltaista paprikaa, 30g sipulia) ja fetajuustoa (10%) 40g, 210 kcal
  • klo 20.00 Saksanpähkinöitä 20g, 130 kcal
  • klo 22.30 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal

20151024_183258

Päivä 43, joulu jo mielessä

19.10.2015 Yleinen

jouluaskarteluOlen jo pitkään päässäni suunnitellut joulukorttia… Tänään suuntasin Itiksen Sinelliin ja ostin suurimman osan tarvikkeista. Sormet syyhyää jo askartelun aloitusta. Pakko kuitenkin raivata työhuonetta ensin, jotta löytäisi parit puuttuvat askarteluvälineet :) Siitä on aikaa, kun olen viimeksi askarrellut :D Jännityksessä pidän tuloksesta teidät lukijatkin ;)

Ateriat

  • Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal
  • Latte (rasvaton maito), 94 kcal
  • Kana-pekonisalaatti 1½ annosta ja saksanpähkinää 10g, 274 kcal
  • Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • Suklaaminttupirtelö, 145 kcal

Aikamoinen saavutus, kaloreita 795! Eli melkein 800 kcal, kuten pitäisikin ;)

Suositus syödä pähkinöitä

19.10.2015 Yleinen

ps_pahkinatKerroin tänään punnituksessa, että minun on vaikea saada kalorimäärä täyteen päivän aikana. Valmentajani neuvoi minua syömään vähän pähkinöitä päivän aikana. Niistä saa hyviä rasvoja ja ovat muutenkin terveellisiä.

Marssin Itäkeskuksen Punnitse & Säästä -kauppaan ja kyselin pähkinöiden ravintoarvoista. Täytyy myöntää, etten koskaan ole liiemmin syönyt pähkinöitä. Myyjä ei niistä hirveästi tiennyt, koska sanoi niiden sisältävän noin 250-350 kcal/100g. Eikä ottanut myöskään huomioon kysymystäni vähäkalorisimmasta pähkinästä. Ohitti sen vain toteamalla, ettei niitä kannata miettiä! Kerroin, että minun tulee miettiä, koska olen sellaisessa painonpudotusohjelmassa, että niitä lasketaan. Pyöritteli silmiään!

No, siinä sitten itse pyöriskelin ja päädyin seuraaviin tuotteisiin:

Saksanpähkinä: Runsaasti omega-3-rasvahappoja, kuituja ja polyfenoli-antioksidantteja. Parantaa yöunta ja serotoniinin muodostumista.
Rasvaa: 62 gkanapekonisalaatti_saksanpahkinat
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 13,1 g
Energiaa: 660 kcal

Cashew: Runsaasti rautaa, magnesiumia, sinkkiä ja foolihappoa.
Rasvaa: 46,5 g
Proteiinia: 15,3 g
Hiilihydraatteja: 26,5 g
Energiaa: 580 kcal

Parapähkinä: Sisältää erittäin runsaasti seleeniä ja ravintokuituja mutta eri pähkinöistä kaikkein vähiten hiilihydraatteja.
Rasvaa: 66 g
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 3,8 g
Energiaa: 657 kcal

Pinjansiemen: Sisältää mm. kalsiumia (16 mg), magnesiumia (251 mg), sinkkiä (6,4 mg), rautaa (5,5 mg), E-, C-, A- ja K-vitamiineja.
Rasvaa: 68.0 g
Proteiinia: 14.0 g
Hiilihydraatteja: 13.0 g
– joista kuituja: 4.0 g
Energiaa: 673 kcal

Lisää pähkinöistä löydät mm. Pähkinäkoulusta »

Kotona lisäsin 10g saksanpähkinää eilisen kana-pekonisalaatin jämiin. Salaatista tulee 209 kcal, koska söin 1½ annosta ja pähkinöistä 65 kcal. Näinollen päivälliseni oli 274 kcal. Eiköhän kalorit tänään täyty ;)