Selaat arkistoa kohteelle pinjansiemen.

Päivä 65, sushinautinto ja ripsihuolto

10.11.2015 Yleinen

lohinigiri4kplTänään kävin aamusta aikaisin salilla. Oli mukava kävellä pimeällä, tihkusateessa ja hiljaisuudessa. Salilla ei ollut ketään muuta :)

Muuten aamupäivä kuluin pyykkiä pesten ja rentoutuen. Suuntasin sitten puolen päivän jälkeen Kannelmäen Kaareen. Kiertelin katsellen joululahjoja ja pari löysinkin. Päätin palkita itseni, yli 9 viikon jälkeen, sushilla. Tilasin 4 kpl lohinigirejä. Aika tuhti annos kaloreita ajatellen, mutta rakastan sushia! Kuvan annoksen kalorit 240 kcal :D

Kolmelta kiiruhdin ripsihuoltoon. Minulla on ollut ripsipidennykset viitisen vuotta, enkä enää osaisi olla ilman. Kirjoitan aiheesta enemmän jossain vaiheessa, sillä edellinen tekijä pilasi omat ripseni ja en halua muiden kokevan samaa.

Ateriat

  • klo 9.45 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • ruisleipa_kalkkunaleike10112015klo 11.20 Kanaa herkkusienillä, täysjyväfusilia 10g, jääsalaattia 50g, tomaattia 50g ja pinjansiemeniä 10g, 215 kcal
  • klo klo 14.15 Lohinigiri x 4, 240 kcal
  • klo 16.45 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 20.40 Ruispala (Vaasan), kalkkunaleike (Atria) 20g, jääsalaattia 10g, 90 kcal
  • klo 22.30 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal

Arvatkaapa, oliko taivaallista syödä palanen tuoretta ruisleipää? Kyllä! Vaikken olekaan koskaan ollut leivänpuputtaja, mutta voi taivas. Tänään olen siis herkutellut sushilla ja ruisleivällä ;)

Päivä 59, silmätulehduksen kera

4.11.2015 Yleinen

silmatulehdus04112015Aamulla silmät vähän rähmi. Eilisen päivän jo tuntui roskantunnetta. No, vasen silmä oli punainen. Soitto terveyskeskukseen ja nopea aika. Lääkäri totesi sarveiskalvontulehduksen ja niinpä sain antibioottitipat. Päänsärkykin siis luultavasti johtunut alkavasta silmätulehduksesta.

Tänään olen siivonnut kotona, pessyt pyykkiä, vaihtanut lakanat ja lepäillyt. Päivän liikunnan hoidin jo käydessäni lekurissa ja apteekissa.

Ateriat

  • klo 8.05 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 11.00 Nakkisalaatti (kalkkunanakki 5% 80g, sipulia 30g, raejuusto 2% 40g, jääsalaattia 50g ja kirsikkatomaattia 30g, 140 kcal
  • klo 16.30 Banaanipirtelö, 144 kcal
  • klo 19.30 Kalkkunapekonisalaatti (kalkkunapekonia 60g, jääsalaattia 50g, tomaattia 50g, raejuusto 2% 50g ja pinjansiemeniä 10g, 206 kcal
  • klo 22.15 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal

Päivä 57, sata vielä edessä

2.11.2015 Yleinen

vitamiinitAamulla olo ei ollut mikään paras. Koiralenkin heitin ja tavoitteena oli lähteä vielä salille. Katselinkin koiralenkin jälkeen hetken telkkaria. Suljin sen ja olin lähdössä salille, kun… armoton päänsärky ja kuvotus. Johtuuko se perjantaina saadusta kylmästä vai hormooneista, jotka ovat sekaisin? Minulla nimittäin alkoi kuukautiset viikko sitten, vaikka syön pillereitä. Torstaiaamuna päätin pitää tauon pillereistä, että puhdistaudutaan sitten kunnolla. Normaalisti pidän pilleritauon 3-4 kertaa vuodessa, lääkärin ohjeen mukaan. Mene ja tiedä… Kuitenkin kuten kuvasta näkyy, vitamiineja ainakin saan riittävästi päivittäin. Osan jopa lääkärin määräämänä.

Ruokarytmi on tänään ollut aika häilyvä. Olen nukkunut valtaosan päivästä. Kuitenkin aina, kun olen herännyt, olen syönyt jotain. Se kai on pääasia.

Olen huomioinut, että meillä menee nykyisin huomattavasti vähemmän ruokaa roskiin. Kuten päivän aterioista huomaa, olen vielä tänäänkin hyödyntänyt paahtopaistia. Sitä ei ole kuin hieman enää jäljellä.

day57Ateriat

  • klo 8.50 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 12.55 Paahtopaistisalaatti pinjansiemenillä, 231 kcal
  • klo klo 17.05 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 20.50 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal
  • klo 21.00 Cashewpähkinöitä 20g, 110 kcal

Päivä 56, 8 viikkoa

1.11.2015 Yleinen

20151101_201458Tänään tuli tosiaan 8 viikkoa eli 2 kk täyteen tätä Cambailua. Hyvillä fiiliksillä mennään :)

Tänään käytiin Koiramäen Pajutallissa fiilistelemässä joulua. Tehtiin pari ostostakin, kuten vieressä oleva sydän. Kirjoitan jossain vaiheessa enemmän joulumietteitä.

Ruokakaupassa kipastiin pikaisesti. Sen jälkeen suunnattiin eläinten hautausmaalle katsomaan edesmenneen kissani, Misun hautaa. Misu jouduttiin nukuttamaan 11.11.2001, kunnitettavassa 19 vuoden iässä.

Joulukortitkin sain melkein valmiiksi, huomenna vielä pitää kiinnittää pari osaa ja valmis.

Ateriat

  • klo 10.55 Banaanipirtelö, 144 kcal
  • klo 14.10 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 17.50 Paahtopaistia 100g, jääsalaattia 40g, kirsikkatomaattia 40g, salaattijuustoa 2% 40g, pinjansiemeniä 10g, 269 kcal
  • klo 21.20 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal
  • klo 21.30 Cashewpähkinöitä 10g, 55 kcal

Päivä 51, siivouspäivä jälleen

27.10.2015 Yleinen

day51Koiralenkin jälkeen aloitin siivouksen. Olen hieman stressannut, kun ei ole voinut imuroida kunnolla tuon työhuoneen raivauksen aikana. Nyt on jo parempi, kun sai imuroitua kunnolla :D

Katselin ohjattuja tunteja Itiksen kuntosalilla ja mietin, että olis kyllä kivaa… Muttei ole varaa maksaa kuukaudessa vähintään 71e! Aika suolanen hinta työttömälle :D

Zumba jäi tänään väliin, sillä siellä oli varmasti liikaa porukkaa. Halloweenin kunniaksi sai ottaa mukaan kaverin ilmaiseksi. Päätin mennä huomenna aamulla salille, vaikkei se aivan niin rankka treeni olekaan.

Keksin tänään itselleni palkinnon ensimmäisen pudonneen 10 kg kunniaksi. Siitä lisää myöhemmin ;)

Ateriat

  • klo 8.30 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 12.00 Kanavarras (50g), jääsalaattia (30g), feta 8% (30g) ja pinjansiemeniä (10g), 166 kcal
  • klo 17.20 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 18.30 Kebablastuja 50g (91 kcal), Eila salaattijuusto 2% 40g, jääsalaattia 50g, pinjansiemeniä 10g, 197 kcal
  • klo 20.50 Banaanimousse, 144 kcal

Päivä 50, aamusta salille

26.10.2015 Yleinen

2015-10-26 09.59.20Aamuni alkoi koiralenkillä, mutta heti sen jälkeen suuntasin salille :) Oli mukava treenata, vaikka siellä oli enemmän porukkaa kuin kertaakaan aiemmin. Lähinnä miehiä. Heille tuntui tuo salilla olo olevan vain juttelua :D Tai toki treenasivat, mutta jutut liikkuivat Kreikan tilanteesta urheilijoiden dokaamiseen ja siitä perheenäidin ryyppyputkeen :D Salilla tuli heiluttua 50 minuuttia.

Treenikengät tuntuivat tulleensa tien päähän, joten piti lähteä ostamaan uudet. Onneksi ne löytyivät helposti :) Siitä lisää täällä »

Ateriat

  • Liikunta: Sali 50 min
  • klo 9.55 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal
  • klo 12.40 Kahden ravun Ceasar (Hesburger), 174 kcal
  • klo 16.20 Banaanipirtelö, 144 kcal
  • annos26102015klo 17.50 Kanavarras (50g), jääsalaattia (20g), feta 8% (40g) ja pinjansiemeniä (10g), 203 kcal
  • klo 21.15 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal

Päivä 45, lepäily ja järjestelyä

21.10.2015 Yleinen

day45Heräsin tänään aikaisin, jo puoli kuudelta. Näinollen kävin koiralenkilläkin ajoissa. Olen muutenkin nukkunut viime päivinä pienemmillä yöunilla ja niinpä nukuin tirsat tänään.

Hieman järjestelin vielä työhuonetta, siinä riittää työtä. Muuten otin rennosti ja lepäilin. Loppuviikko onkin täynnä kaikenlaista tekemistä.

Ateriat

  • klo 8.15 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 11.30 Kana-pekonisalaatti (tehty mittaamalla aineet erikseen) ja 10g pinjansiemeniä, 188 kcal
  • klo 14.20 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 17.30 Tonnikalapihvi, kukkakaalimuusia ja punajuurta, 231 kcal
  • klo 21.35 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal

Kalorit menivät jälleen vähän yli, mutta ainakaan ei ole nälkä ja kaikki pussit on syöty :)

Päivä 44, työhuoneen raivaaminen jatkuu

20.10.2015 Yleinen

day44Aloitin eilen työhuoneen raivaamsen. Se on aika kamalassa kunnossa ja nyt olisi tarkoitus saada se muuhunkin käyttöön kuin miehen peliluolaksi :D Onneksi enegriaa on ja niinpä tänään jatkoin projektia. Sen lisäksi tarkkailen tänään enemmän ruoka-aikojani ja pyrin jatkossa lisäämään kellonajatkin tänne blogiin.

Zumbassa tuli taas hikoiltua tunti oikein urakalla, on se mahtava laji :)

Ateriat

  • Klo 9.22 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal
  • klo 11.10 Karjalanpaisti 200g, 182 kcal ja punajuuriviipaleet 100g, 65 kcal
  • klo 16.00 Kana-pekonisalaatti (tehty mittaamalla aineet erikseen) ja 10g pinjansiemeniä, 188 kcal
  • klo 19.30 Key Lime Pie -mousse, 144 kcal
    Liikunta: Zumba 20.15-21.15
  • kanapekonisalaatti_pinjansiemenetklo 21.50 Banaanipirtelö, 144 kcal

Suositus syödä pähkinöitä

19.10.2015 Yleinen

ps_pahkinatKerroin tänään punnituksessa, että minun on vaikea saada kalorimäärä täyteen päivän aikana. Valmentajani neuvoi minua syömään vähän pähkinöitä päivän aikana. Niistä saa hyviä rasvoja ja ovat muutenkin terveellisiä.

Marssin Itäkeskuksen Punnitse & Säästä -kauppaan ja kyselin pähkinöiden ravintoarvoista. Täytyy myöntää, etten koskaan ole liiemmin syönyt pähkinöitä. Myyjä ei niistä hirveästi tiennyt, koska sanoi niiden sisältävän noin 250-350 kcal/100g. Eikä ottanut myöskään huomioon kysymystäni vähäkalorisimmasta pähkinästä. Ohitti sen vain toteamalla, ettei niitä kannata miettiä! Kerroin, että minun tulee miettiä, koska olen sellaisessa painonpudotusohjelmassa, että niitä lasketaan. Pyöritteli silmiään!

No, siinä sitten itse pyöriskelin ja päädyin seuraaviin tuotteisiin:

Saksanpähkinä: Runsaasti omega-3-rasvahappoja, kuituja ja polyfenoli-antioksidantteja. Parantaa yöunta ja serotoniinin muodostumista.
Rasvaa: 62 gkanapekonisalaatti_saksanpahkinat
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 13,1 g
Energiaa: 660 kcal

Cashew: Runsaasti rautaa, magnesiumia, sinkkiä ja foolihappoa.
Rasvaa: 46,5 g
Proteiinia: 15,3 g
Hiilihydraatteja: 26,5 g
Energiaa: 580 kcal

Parapähkinä: Sisältää erittäin runsaasti seleeniä ja ravintokuituja mutta eri pähkinöistä kaikkein vähiten hiilihydraatteja.
Rasvaa: 66 g
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 3,8 g
Energiaa: 657 kcal

Pinjansiemen: Sisältää mm. kalsiumia (16 mg), magnesiumia (251 mg), sinkkiä (6,4 mg), rautaa (5,5 mg), E-, C-, A- ja K-vitamiineja.
Rasvaa: 68.0 g
Proteiinia: 14.0 g
Hiilihydraatteja: 13.0 g
– joista kuituja: 4.0 g
Energiaa: 673 kcal

Lisää pähkinöistä löydät mm. Pähkinäkoulusta »

Kotona lisäsin 10g saksanpähkinää eilisen kana-pekonisalaatin jämiin. Salaatista tulee 209 kcal, koska söin 1½ annosta ja pähkinöistä 65 kcal. Näinollen päivälliseni oli 274 kcal. Eiköhän kalorit tänään täyty ;)