Selaat arkistoa kohteelle pietari.

Pyhästä Hengestä

22.11.2017 Raamatusta

Onko Herra minulle rakkain? Onko hän todella elämäni Herra? Kun alan liian helposti murehtimaan, tuonko asiani hänen eteensä suoraan vai yritänkö ratkaista ne itse? Näenkö Herran tuntemisen rinnalla kaiken muun roskana? Kuka tai mikä istuu sydämeni valtaistuimella? Näenkö Jumalan koroitettuna korkealle vai näenkö olosuhteeni hallitsevan mieltäni ja ajatteluani?

Näitä mietin, kun aloin kirjoittaa tätä blogi kirjoitusta. Lähdin palauttelemaan kroppaani lenkille tovi sitten päästyäni kotiin työpäivän jälkeen, kun ajatusmaailmani alkoi pyrkiä huolia, vaikka kuuntelin ylistystä. Minäkin olen vain ihminen, ja alan murehtimaan menneisyyttä ja tulevaisuutta joskus. Sitten ymmärsin alkaa keskittymään palvomaan hengessäni Jeesusta ja koin Pyhän Hengen läsnäolon. Jatkoin matkaa, kunnes alkoi soimaan Hengessä syntynyt laulu, joka sai minut huomaamaan, mikä on arvokasta. Käännyin ja palasin kotiin, koska olen pikku hiljaa oppinut, että kun Pyhä Henki tahtoo puhua sydämelleni, silloin on parempi olla lähellä jotain, mihin voi kirjoittaa :D

Miksi Pyhän Hengen voiman kokeminen on tärkeää ja arvokasta? Miksi on niin tärkeää täyttyä jatkuvasti Pyhän Hengen voimalla? Apostolien teot on erittäin hyvä kirja lukea, mitä tapahtuu, kun Pyhä Henki alkaa vaikuttamaan ihmisissä:

Apostolien teot 1:8

Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee päällenne, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka.

Apostolien teot 2:1-4

Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat la laskeutuivat heidän itse kunkin päälle, ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.

Jeesus lupasi Pyhän Hengen kasteen niille, jotka uskovat. Seurakunta odotti kärsivällisesti ja sai vastaanottaa tuon arvokkaan lahjan, joka teki heistä todistajia. Jokainen Jumalan lapsi tarvitsee Pyhän Hengen voimaa elämäänsä, jotta voisimme olla rohkeita todistamaan siitä, mitä Herra on tehnyt elämässämme ihmisille, jotka eivät vielä tunne Jumalaa. Katsotaanpa pari jaetta Pietarin puheesta kansalle, joka ihmetteli, kun alkuseurakunnan jäsenet puhuivat kielillä:

Apostolien teot 2:22-24a

Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat! Jeesus Nasaretilainen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, niin kuin itse tiedätte. Hänet Jumala antoi teidän käsiinne edeltäpäin tekemänsä päätöksen ja ennaltatietämisensä mukaisesti, ja hänet te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristiin ja tapoitte. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi hänet kuoleman tuskista.

Huomaa, kuinka Pyhällä Hengellä täyttyminen vaikutti Pietarissa, joka alkoi puhua kansalle. Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta ja sen huomaa heti näistä jakeista. Kenellekään ei jäänyt epäselväksi, mitä oli tapahtunut ja miten pitäisi toimia. Pyhä Henki vaikutti niin, että Pietari kykeni yhdistämään puheeseen erilaisia elementtejä, jotka puhuttelivat juuri tuota koolla olevaa kansaa. Kun Pyhä Henki saa vaikuttaa Jumalan lapsissa, keskitymme siihen, mitä Jeesus on muuttanut sydämissämme, jotta lähimmäisemme voivat myös vastaanottaa tuon suuren armon myös omaan elämäänsä.

Apostolien teot 2:36-38

Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on tehnyt hänet Herraksi ja Kristukseksi, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte. Tämän kuullessaan he saivat piston sydämeensä, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tehdä?” Pietari vastasi: Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Kun päätämme olla kuuliaisia Pyhälle Hengelle, hän vaikuttaa ihmisissä mielenmuutoksen tarpeen. Pietari oli oppinut viimeisten vuosien aikana Jeesuksen seurassa, ettei ole kyse hänen kyvyistään, vaan siitä, että hän on täysin riippuvainen Jumalasta. Nyt kun Pietari julisti kirkasta evankeliumia Pyhän Hengen voimassa, ihmiset tahtoivat vapautua synnin kahleista! Näemme myös, että kun ihminen tekee päätöksen seurata Jeesusta, sitä aivan luonnollisesti seuraa kaste, joka todistaa, että ihminen päättää sitoutua häneen.

Apostolien teot 2:41-42

Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä, leivän murtamisessa ja rukouksissa.

Mitä tapahtuu, kun Jumala saa johtaa seurakuntaansa? Yhteys kasvaa. Uskovat tahtovat juurtua syvälle Jumalan sanan periaatteisiin, auttaa toinen toistaan, muistella Jeesuksen kärsimyksiä ehtoollisen nauttimisen muodossa ja rukoilla sekä yksityisesti, että yhdessä. Mitä siitä seuraa? Vahvoja uskovia, jotka voivat auttaa niitä, jotka heidän jälkeensä tulevat uskoon. Meillä olisi paljon opittavaa tästä. Kyse on siis opetuslapseuttamisesta, jonka Herra vaikuttaa sydämissämme.

Jos todella tahdomme oppia, miten juurtua syvälle Jumalan tahtoon ja olla hänen todistajiaan, tarvitsemme jatkuvasti täyttymistä Pyhässä Hengessä. Ei vain joskus, vaan jatkuvasti. Siellä missä Pyhän Hengen ilmeinen läsnäolo vaikuttaa uskovissa, tapahtuu ihmeitä ja ihmisiä pelastuu. Sellaisia paikallisseurakuntia johtaa Pyhä Henki. Mitä jos päättäisimme opetella olemaan kuuliaisia Pyhälle Hengelle, kun hän puhuu henkeemme? Sinä voit olla rohkea Jeesuksen todistaja. Vietä aikaa Herran parantavassa läsnäolossa ja näe lähimmäisesi hänen silmillään. Silloin alat rukoilemaan heidän puolestaan ja tilanteen salliessa voit kertoa mitä Jeesus on tehnyt elämässäsi. Sellaisia todistuksia ihmiset kaipaavat tänä päivänä! Ole siunattu :D

Kuka olen?

15.2.2015 Yleinen

IMG_126266926995017

Halva juhannuksena 2013

Minä olen Halva.

Synnyin oletettavasti 10.10.2010 Venäjällä, Pietarissa. Vanhemmistani ei ole kenelläkään mitään tietoa mutta minulla on kaksi veljeä ja sisko. He asuvat Pietarissa.

 

Pietarin löytöeläinsuojan työntekijät pelastivat minut ja sisarukseni kadulta meidän ollessa vain muutamien viikkojen ikäisiä. Ensimmäiset kuukaudet elin löytöeläinsuojassa jossa sain ruokaa ja vettä, sekä tarvittavat rokotukset ja tunnistussirun.

 

Rescuekoirien ”vihaajat” voivat kohdallani (ja muidenkin Pietarin löytöeläinsuojan koirien/kissojen kohdalla) huokaista helpotuksesta, olen tullut  Suomeen kesällä 2011, eläinlääkärin rokottamana ja tarkastamana, sirutettuna ja erittäin tukevasti steriloituna. Ja täysin terveenä :)

Suomessa ennätin asustella kahdessa eripaikassa, ennenkuin päädyin nykyiselle omistajalleni. Tänä päivänä olen erittäin hyvätapainen, terve ja rakastettu perheenjäsen :)

 

 

IMG_263268805184634

Halva ja sisarukset Pietarissa