Selaat arkistoa kohteelle parapähkinä.

Päivä 118, ulkoilua ja paluu ruotuun

2.1.2016 Yleinen

2016-01-12 14.32.33Ihanan valoistaa, kun vihdoin olemme saaneet vähän lunta. Ja mikä onkaan kivempaa kuin käydä kävelyllä mieheni kanssa ja nauttia raikkaasta ilmasta. Tosin tuo pakkanen saa henkeä ahdistamaan eli yskittää.

Ateriat

  • klo 9.30 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 12.30 Kahvi ja mallaslimppua, 122 kcal
  • klo 15.00 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal
  • klo 16.50 Parapähkinöitä ja omenaa, 145 kcal
  • klo 18.30 Bolognesekastiketta ja vihannessekoitusta, 221 kcal
  • klo 21.00 Cappuccinopirtelö, 138 kcal

Päivä 112, paluu ruotuun

27.12.2015 Yleinen

2015-12-27 11.41.53Unta riitti tänäänkin pitkään. Hyvä niin, saa mieskin levätä ennen huomista työpäivää. Aamu alkoi, kuten monet muutkin aamut, koiralenkillä. Eilinen ilta toi jo pienen kerroksen lunta. Koira oli kuitenkin hyvillään, että nurmikko näkyi. Rakastaa niin nurmikolla tepastelua.

Ulkoilun jälkeen uppouduin jälleen kirjan pariin ja varmaan saan tuon kirjan luettua tänään. Sitten siirryn dekkarien maailmaan.

Ateriat

  • klo 11.30 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 13.30 Kahvi ja mallaslimppua, 122 kcal
  • klo 15.00 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 16.40 HeMaPo, kylmäsavulohta 35g, cashewpähkinöitä 10g, 202 kcal
  • klo 18.40 Ruispala, joulukinkkua 50g, 120 kcal
  • klo 21.00 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal
  • klo 21.15 Parapähkinöitä 20g, 131 kcal

Harmitus tuli tänään, kun Cambridgen lupaama ensi vuoden kalenteri ei ole vieläkään tullut. Olisi ollut kiva tehdä jotain ruokaa ensi viikolla niiden reseptien mukaan. Saa nähdä koska sen saan, jos saan. Valmentajalle sanoin jo asiasta ja lupasi tutkia asiaa….

Päivä 69, kävelyä keskustassa ja kokkailua

14.11.2015 Yleinen

2015-11-14 16.30.03Tänään lähdimme aamulla mieheni vanhemmille. Hänen veljensä oli perheineen käymässä siellä. Sieltä minä suuntasin junalla keskustaan kävelylle. Olin hieman pettynyt, ettei Forumin Victoria’s Secret ollut auennut vieläkään. Eikös sen pitänyt aueta jo 7.11.?

Keskustassa kierreltyäni suuntasin kotiin. Kokkailin aivan mielettömän hyvin kanatortilloja <3 Resepti löytyy jälleen Kotikokki.netistä »

Sain illaksi hoitoon naapurin koiran ja niinpä tein illalla ennen saunaa koirien kanssa 45 minuutin lenkin.

Ateriat

  • klo 9.30 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal
  • klo 13.00 Latte rasvattomaan maitoon, 94 kcal
  • klo 14.00 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 16.20 Kanatortilla x2 (sis. kanaa, paprikaa, sipulia, täysjyvävehnätortilla) 230 kcal
  • klo 20.15 Suklaaminttupirtelö 145 kcal
  • klo 21.30 Ruispala, kalkkunaleike, tomaattia ja parapähkinöitä 20g, 227 kcal

Päivä 68, meikkikeikka

13.11.2015 Yleinen

aamupala13112015Aamu alkoi jälleen koiralenkillä, kuinkas muuten :) Sitten nautin palan leipää ja cappuccinopirtelön. Tuosta kahvinkorvikkeesta on tullut minulle vakkariseuralainen :)

Muuten ruokarytmi on ollut hieman sekava tänään, mutta lähes kaikki kalorit on nautittu ;)

Tänään kävin vanhassa työpaikassani. Yksi vanha työkaverini pyysi minut meikkaamaan pikkujouluihin ja loppujen lopuksi meikattavia oli kolme. Oli ihana meikata kolmet erilaiset kasvot. Sain viestinkin tuossa illalla, että kehuja on tullut. Happy!

Ateriat

  • klo 9.10 Cappuccinopirtelö, ruispala, tomaattia 40g, kalkkunaleikattä 20g, 235 kcal
  • klo 12.05 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 16.20 Kalkkunanakki 80g, jääsalaatti 60g, raejuusto 100g, kurkku 40g, 185 kcal
  • klo 19.35 Omenaa 140g, parapähkinää 20g, 204 kcal
  • klo 22.00 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal

Päivä 47, uudet ripset

23.10.2015 Yleinen

ruusutAamulla menin laitattamaan ripsipidennykset uuteen paikkaan. Ostin ne edullisesti Groupon.com:in kautta. Olen lopputulokseen tyytyväinen, vaikkakin edellinen ripsientekijä on pilannut omat ripseni :/ Mutta nyt alkaa toipuminen ja tiedän, että vaadin ihooni koskemiseen kosmetologin tutkinnon jatkossa.

Muuten päivä on aika mitään sanomaton, en ole tehnyt mitään erikoista, enkä varmaan teekään :D Töiden ja liikunnan osalta pidän siis välipäivää.

Ateriat

  • klo 9.00 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 12.00 Karjalanpaistia 200g ja kukkakaalimuusia 100 g, 233 kcal
  • klo 17.10 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 22.00 Key Lime Pie -mousse, 144 kcal
  • klo 22.30 Parapähkinää 20 g, 131 kcal

limemousseparapahkinat20g

Päivä 46, kynsihuoltoa ja shoppailua

22.10.2015 Yleinen

kynnet22102015Aamu alkoi sillä, miten harmittelin hyvän soft shell -takkini kasvaneen muutaman koon :D On kohta jo melkoinen teltta päälläni ;) Mutten ihan vielä osta uutta… Ei vielä ;)

Sitten hemmottelin itseäni kynsihuollolla, kynsihuoltajani teki jälleen ihanaa jälkeä :) Epäili toki, onko liian vaalea väri minulle, mutta tykkään kyllä :)

Shoppailin itselleni uuden hupparin, kokoa 40!!! Hieman on aikaa niin pienen koon käytöstä :D Napakka toki on, muttei kireä. Ja tietenkin pinkki ;)

Suuntasin tämän jälkeen vielä kenkäostoksille ja löysin aika kivat kengät talveksi. Pitänee vielä käsitellä ne.

Ateriat

  • klo 9.30 Key Lime Pie -pirtelö, 144 kcal
  • klo 12.45 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 16.00 Tonnikalapihvi, kukkakaalimuusia ja country mix -vihannekset, 295 kcal
  • klo 19.10 Suklaaminttumousse, 145 kcal
  • klo 21.25 Parapähkinää 7g, 45 kcal

Kokeilkaapa tätä, mielenkiintoinen. :D www.modelmydiet.com/
ennen_jalkeen22102015

Suositus syödä pähkinöitä

19.10.2015 Yleinen

ps_pahkinatKerroin tänään punnituksessa, että minun on vaikea saada kalorimäärä täyteen päivän aikana. Valmentajani neuvoi minua syömään vähän pähkinöitä päivän aikana. Niistä saa hyviä rasvoja ja ovat muutenkin terveellisiä.

Marssin Itäkeskuksen Punnitse & Säästä -kauppaan ja kyselin pähkinöiden ravintoarvoista. Täytyy myöntää, etten koskaan ole liiemmin syönyt pähkinöitä. Myyjä ei niistä hirveästi tiennyt, koska sanoi niiden sisältävän noin 250-350 kcal/100g. Eikä ottanut myöskään huomioon kysymystäni vähäkalorisimmasta pähkinästä. Ohitti sen vain toteamalla, ettei niitä kannata miettiä! Kerroin, että minun tulee miettiä, koska olen sellaisessa painonpudotusohjelmassa, että niitä lasketaan. Pyöritteli silmiään!

No, siinä sitten itse pyöriskelin ja päädyin seuraaviin tuotteisiin:

Saksanpähkinä: Runsaasti omega-3-rasvahappoja, kuituja ja polyfenoli-antioksidantteja. Parantaa yöunta ja serotoniinin muodostumista.
Rasvaa: 62 gkanapekonisalaatti_saksanpahkinat
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 13,1 g
Energiaa: 660 kcal

Cashew: Runsaasti rautaa, magnesiumia, sinkkiä ja foolihappoa.
Rasvaa: 46,5 g
Proteiinia: 15,3 g
Hiilihydraatteja: 26,5 g
Energiaa: 580 kcal

Parapähkinä: Sisältää erittäin runsaasti seleeniä ja ravintokuituja mutta eri pähkinöistä kaikkein vähiten hiilihydraatteja.
Rasvaa: 66 g
Proteiinia: 14,3 g
Hiilihydraatteja: 3,8 g
Energiaa: 657 kcal

Pinjansiemen: Sisältää mm. kalsiumia (16 mg), magnesiumia (251 mg), sinkkiä (6,4 mg), rautaa (5,5 mg), E-, C-, A- ja K-vitamiineja.
Rasvaa: 68.0 g
Proteiinia: 14.0 g
Hiilihydraatteja: 13.0 g
– joista kuituja: 4.0 g
Energiaa: 673 kcal

Lisää pähkinöistä löydät mm. Pähkinäkoulusta »

Kotona lisäsin 10g saksanpähkinää eilisen kana-pekonisalaatin jämiin. Salaatista tulee 209 kcal, koska söin 1½ annosta ja pähkinöistä 65 kcal. Näinollen päivälliseni oli 274 kcal. Eiköhän kalorit tänään täyty ;)