Selaat arkistoa kohteelle painonhallinta.

Päivä 133, luistelua ja hyvää ruokaa

17.1.2016 Yleinen

2016-01-17 15.25.00Sain tänään kiva viestin eräältä tutultani. Oli huomannut facebook-kuvistani muutokseni ja kyseli, paljonko painoa on pudonnut. Kiitos viestistä. Se tuntui mukavalta :) Vinkkasin tutulleni tämän blogin.

Jos sinua kiinnostaa Cambridge Ohjelma, ehkä myös sama valmentaja kuin minulla, voit varata ajan hänelle täältä:
https://www.cambridgeohjelma.fi/main/fi/valmentajat/etel%C3%A4-suomi/pia-piltz
Mainitsemalla käynnilläsi minut, saat aloituskäynnin edullisemmin. Suosittelen Cambridgeä lämpimästi, sillä se on ainakin ensimmäinen keino, jolla itse olen todella saanut painon hallintaani.

2016-01-17 17.57.54Houkuttelin mieheni mukaan luistelemaan, kun kukaan muu ei sinne lähde. Hänellä ei ole luistimia, joten tyytyi vain töröttämään kentän reunalla. Ja otti kuvia sekä videota. Tekipä hyvää ja oli aivan ihana ilmakin!

Ateriat

  • klo 10.30 Puuro ja Vadelma-persikka mehukeittoa, 161 kcal
  • klo 15.00 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 17.30 Broileria ja salaattia, 182 kcal
  • klo 20.30 Minttusuklaapatukka, 184 kcal

Ketoosi dieetti

22.9.2015 Yleinen

Täytyy kyllä myöntää että oon aina ollu jotenki karppaamista vastaan. Sillo ku aloin Trainer4Youn personal trainer opinto putken, kokeilin ekaa kertaa ja keltanokan tavoin tein sen väärin.  Punasta lihaa ja vatsa ihan sekasin kahdessa päivässä.  Nyt kaverin kehotuksesta uskaltauduin kokeilemaan uudestaan ja on toiminu tosi hyvin!

Oon nyt toista viikkoa ollu ketoosi dieetillä ja olo on mitä parhain! Ruokavalion kanssa pitää olla tarkka, mutta on se sen arvoista! Käytän apunani FatSeacred kännykkä sovellusta. Sovellus kertoo jokaisen ruoan ravintoaineet ja helpottaa täten koko prosessia. Kalorit on tällä hetkellä 1700 joista Hiilihydraatteja on 30g, proteiinit on 154g ja rasvat 94,4g.

Ruokavalio koostuu tällä hetkellä kananmunista, lohesta, tonnikalasta, parsakaalista, kesäkurpitsasta ja kurkusta. Välillä samat ruoat kyllästyttää mutta tämä on kuitenkin vain vaihe joka menee ohi jossain välissä. Pääsääntöisesti ketoosi ruokavalio koostuu rasvoista ja proteiinista. Hiilihydraatteja olosi hyvä olla alle 30g päivässä koska silloin keho pysyy ketoosi tilassa. Parsakaali, kesäkurpitsat ja kurkku ovat hyviä lähteitä ketoosi dieetille sillä niiden hiilihydraatti potoisuus on pieni. Kuituja tosin tulee hyvin vähän että kannattaa miettiä ottaako kuitu lisää.


1442924900690

Jokatapauksessa olen tyytyväinen tuloksiin. Vatsa on litistynyt ja paino pudonnut. Kirjoittelen vielä lisää kun saan tavoitepainosta kiinni. Suosittelen kokeilemaan ketoosia jos omaatte samaa ongelmaa kuin minä, nimittäin painon junnaamista paikallaan. Liikun ja syön terveellisesti mutta paino ei putoa.  Äärimmäisen turhauttavaa varsinkin kun on vielä liikunta alalla töissä. No onneksi kaveri ehdotti että kokeile ketoosia. Mietin hetken ja ajattelin että jotain shokki hoitoa kroppa tarvii ja bum! Nyt on ruvennu taas tapahtuu!


Lue artikkeli kokonaan →

Nesteenpoisto

6.5.2014 Sekoseko, Terveys, Vakavasti otettava, Yleinen

Mulla on paino noussut viime aikoina sellaista 0,2 – 0,3 kiloo / päivä, joskus jopa 0,5 kg, siis oikeesti. Ja syön todella harkiten, joten syy on muussa kuin normaalissa läskilihomisessa. Ja ilmeinen syykin on nyt selviämässä, se on kilpirauhasten vajaatoiminta, näin ainakin lääkärin ja labrakokeiden mukaan. Mut nyt se pommi, jota en edes luvannut:

Jumalauta: kävin aamulla vaa’alla, okei, se näytti älyttömän paljon. Vaan otimpa päivällä labran jälkeen 5 kpl nesteenpoistopillereitä, vaikka lääkäri kirjoitti pari kuukautta sitten vain yhden pillerin päivää kohden. Mut, enivei, oon nyt virtsannut ekaks varttitunnin ja nyt illemmalla puolen tunnin välein, ja painoa on lähtenyt 4,5 kiloo! Siis 4,5 kg yhdessä päivässä!!! Oon kohta kuivan luonteeni lisäksi kuiva kuin rusina.

Juu, eihän tällainen painonpudotus terveellistä oo, ehkä vaarallistakin, ja vähän minuu huippaakin ja päätä särkee oudosti. Mut tää vaan kertoo, että oon aivan täynnä nestettä, enkä niinkään oo saanut uutta läskiä, luulisin ainakin. Oon ihan oikeasti syönyt tosi vähän verrattuna siihen mitä söin, kun olin töissä ennen tätä pitkää sairauslomaa.

Verenpaineesta sen verran, että yläpaine on tullut 25-30 pinnaa alaspäin, ”huippulukemista” lähes 100 pinnaa alaspäin, ja alapaine on pienessä pudotuksessa sekin. Syke pikkasen pomppii, mut niinhän se on tehnyt jo monta kuukautta.

Saas nähä miten yö menee. Voi olla, että joudun nukkumaan vessan pytyllä :)

ÄLKÄÄ KOKEILKO TÄTÄ! Siis oikeesti: ei, ei ja ei!