Selaat arkistoa kohteelle läpimurto.

Kiitollisuus feat. Suuruutes äärellä

11.11.2014 Raamatusta

iphone4s 123Ei terve miten kiitollinen voi olla :D

Suurutes äärellä tapahtuma lähestyy kovaa kyytiä, kun viikon päästä perjantaina (21.11) Seinäjoen helluntaikirkossa räjähtää klo 20, kun ILTA live johtaa ainutlaatuiseen ylistykseen, johon kaikki yhtyvät! Tiedän sen, koska nää frendit treenaa hullun lailla ennen tapahtumaa ja seurakunta rukoilee! Kun kelataan, että tapahtumaa valmistetaan rukouksin, julistaen Jumalan aikaansaamaa läpimurtoa ihmisten elämässä, lopputulos voi olla ainoastaan timanttia! Se on siinä. 

Alan innostua päivä päivältä, koska olen huomannut, kuinka nuoret ovat innostuneet tästä :) Ihan esimerkkinä voin mainita, että Ani-Sofia Hietala ja Tuulia Koponen ovat innostaneet rukoilemaan tapahtuman puolesta sekä yksityisesti että porukalla :) Herra on sytyttänyt heidät ja monet muut, etsimään Kaikkivaltiaan kasvoja, jotta todella voimme kokea jotain sanoinkuvaamatonta Isän kirkkauden vaikutusta tapahtumassa. Tuon janon on Herra asettanut henkeemme. Kyse on hellittämättömästä rukoustaistelusta, johon Pyhä Henki tahtoo johtaa kaikki uskovat, oli asia mikä tahansa, saamme ylistää, palvoa ja kiittää mitä Isä tekee! Ja kun tapahtuma on ohi, ja toteamme, että Isä yllätti meidät aivan täysin, huomaamme, kuinka tärkeää meidän on taistella rukouksessa ja rakastumme syvästi häneen :)

Mistä olen kiitolinen juuri nyt? Siitä, että Jumala on nostanut Seinäjoen illan vastuuseen uusia, lahjakkaita nuoria, jotka sydämestään palvovat Herraa. Viime lauantaina kun pastori Jacob Huttunen opetti Herran kunnioittamisesta, saimme kokea pyhyyden kosketuksen voimallisesti. Se oli jotain sanoinkuvaamatonta. Olen varma siitä, että Herra tulee näyttämään pyhyteensä suuruuden tapahtumassa, jota emme uskalla edes kuvitella! Siksi pyydän sinua rakas lukijani, rukoile tapahtuman puolesta päivittäin, jotta Herran kirkkaus lankeaa voimallisesti :) Kiitos sulle! 

”Tahdon sinusta juopua, Isä sä olet ainoa, tahdon enemmän sinua, siks tässä oon. Tahdon sinusta juopua, sinun virtaasi upota. Jeesus, tässä oon.” (Laske Henkesi)

Kun sunnuntaina ajoin autolla Kokkolaa kohti, yhdyin Pekka Hautakankaan johtamana ylistykseen edellämainitun biisin mukaan, jotain murtui sisälläni. Hoksasin, että Herra on todella asettanut sydämiimme syvän janon hänen puoleensa, jotta emme olisi tyytyväisiä, vaan janoisimme mahdottomia Isältä, joka voi kaiken. Ylistys johtaa palvontaan, jossa kohtaamme pyhän Jumalan, jossa voimme viipyä vaikka kuinka kauan, siitä ei saa kyllikseen. Kuten Jacob mainitsi lauantaina, että kun Herra ilmestyi pyhyydessään, se 1,5 tuntia tuntui kolmelta minuutilta ja on yksi syvimpiä kokemuksia hänen elämässään. 

Paavalin kirje Efesolaisille 1:17-23

Minä rukoilen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan ja valaisisi teidän sydämenne silmät, jotta tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, miten suuri on hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään ja miten äärettömän suuri on hänen voimansa meitä kohtaan, jotka uskomme, hänen väkevän voimansa vaikutuksen mukaan. Tällä voimallaan hän vaikutti Kristuksessa herättäessään hänet kuolleista ja asettaessaan hänet istumaan oikealle puolelleen taivaallisissa, ylemmäksi kaikkea hallitusta ja valtaa, voimaa ja herruutta ja jokaista nimeä, joka mianitaan, ei vain tässä maailmanajassa vaan myös tulevassa. Jumala on alistanut kaiken hänen jalkojensa alle ja asettanut kaiken hänen jalkojensa alle ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle, pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa ja täyteytensä, hänen, joka kaiken kaikessa täyttää. 

Tähän jaejaksoon sisältyy todella paljon, enkä yritäkään avata sitä kokonaan, koska se vaatisi kokonaisen saarnan valmistamista, niin valtava aarre on Raamattu. 

Kiinnitämme huomion joihinkin kohtiin:

  • antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
  • valaisisi sydämemme silmät

jotta tietäisitte:

  • mikä on se toivo johon hän kutsunut
  • miten suuri on on perintönsä kirkkaus
  • miten äärettömän suuri on hänen voimansa

Pelkästään näihin jakeisiin sisältyy jotain käsittämätöntä, jota voimme vain arvailla ja pyytää Pyhää Henkeä avaamaan, mitä näiden jakeiden taakse kätkeytyy. Muistan kun Koskenrannan Arttu joskus sanoi, että jotain mieletöntä kätkeytyy näihin sanoihin, jotka eivät yksinkertaisesti riitä kuvaamaan. Olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan :)

Mistä apostoli puhuu näissä jakeissa? Voin vain anoa, että Herra opettaisi pyhässä läsnäolossaaan ja avaisi näkemään taivaallisiin, ilman rajoittunutta katsetta näkyvään maailmaan, jotta voisimme ymmärtää mitä tässä todella sanotaan. Uskon, että että Paavali on todella ollut rukouksen mies ja kun hän on etsinyt Jumalaansa, hänen pyhyytensä on avannut näkemään jotain todella timanttia! Siksi hän rukoilee sitä Efeson seurakunnallekin. Voimme anoa, että Isä ”anna silmävoidetta, jotta voin nähdä taivaallisiin, nähdä kuka sinä todella olet ja kaikki tilanteet sinun näkökulmasta” ja saamaan kirkkaita näkyjä, kuinka suurta Jumalaa palvelemme! 

Miksi? Jotta ymmärtäisimme kuinka valtavan suuri lahja pelastus (toivo) on. Kuinka saamme periä Isän lapsina taivaan kirkkauden ja voimme kiinnittää katseemme häneen ja nähdä tilanteet hänen auktoriteettiasemastaan käsin. 

Ja kuinka suuri hänen voimansa sitten on, joka vaikuttaa elämässämme? Se on ääretön, koska tuolla samalla voimalla hän herätti Poikansa kuolleista ja asetti hänet istumaan oikealle puolelleen taivaallisissa. Istuminen tässä asiayhteydessä kertoo hänen kuninkaallisesta valta-asemastaan ja sen vahvistaa seuraavat jakeet. Voimme vain todeta, että jos pikkuhiljaa alamme ymmärtämään, kuinka suuri, Pyhän Hengen voima asuu sisällämme, voimme voittaa kaikki paholaisen valheet ja koukut elämässämme. Kuten jae 22 sanoo: 

”Jumala on alistanut kaiken hänen jalkojensa alle ja asettanut hänet kaiken yläpuolelle, pääksi seurakunnalle…”

Mitä jää jäljelle? Ei mitään. Jeesus on kuningasten Kuningas. Voiko uskova elää Kristuksen voitossa, eläen hänen kirkkauttaan todeksi? Kyllä voi, tämän Jumalan sanan mukaan. Rajoitteet ovat meissä, ei Jumalassa. Huomaa myös miten jae loppuu. Jeesus on pää, me olemme oksat. Hänessä on voima, ei meissä. Kuuliaisuus Kristuksen tahdolle saa aikaan menestyksen kaikessa mitä teemme. Jumala kasvattaa omiaan jatkuvasti nöyryyden kautta, jotta näemme, ymmärrämme ja hyväksymme riippuvuussuhteemme häneen. 

Joten kiinnitetään katseemme Jeesukseen ja hänen täydelliseen voittoonsa perkeleestä. Saamme nähdä miten hän tulee näyttämään valtasuuruutensa sinun ja minun elämissä, jossa ymmärrämme, että ilman Jeesusta emme voi tehdä mitään, mutta hänen voimassaan voimme kaiken! Ole siunattu Jeesuksen nimessä :)