Selaat arkistoa kohteelle korvapuusti.

Päivä 144, 145, 146 ja 147

31.1.2016 Yleinen

2016-01-28 12.06.36

Lohikeitto, ilman perunoita

Päätin nyt jatkossa laittaa ylös tänne syömisiä näin, joten tässä to-la syömiset. Muuten päivittelen, kun keksin kirjoittamista ja ehdin kirjoittaa :)

Ateriat

28.1.2016

  • klo 7.00 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 11.15 Lohimurekepihvi ja salaattia, 100 kcal
  • klo 14.40 Minttusuklaapatukka, 184 kcal
  • klo 17.15 Lohikeittoa ja täysjyväsämpylä, 296 kcal

29.1.2016

  • klo 7.15 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 11.15 Salaattia, tofua, katkarapuja, 150 kcal
  • klo 14.00 Pieni puolikas korvapuusti, 91 kcal
  • klo 18.00 Lohikeittoa ja täysjyväsämpylä, 296 kcal
2016-01-30 15.20.40

Ravintola Kuu / Helsinki Menu

30.1.2016

  • klo 9.00 Cappuccinopirtelö, 138 kcal
  • klo 14-16.00 Mieheni tarjosi Ravintola Kuu:ssa neljän ruokalajin menuun, jota en laske, koska se on harvinaista. Uuden työni kunniaksi.
  • klo 16.20 Rasvaton latte, 94 kcal
  • klo 21.15 Suklaaminttupirtelö, 145 kcal

31.1.2016

  • klo 11.30 Chocolate Velvet, 153 kcal
  • klo 14.40 Täysjyväsämpylä, 110 kcal
  • klo 18.30 Osso buccoa ja salaattia, 288 kcal

 

Pullataikina

20.10.2015 Makeat

Tämä perinteinen ja maukas pullataikina josta teet peruspullat tai vaikka korvapuusteja!

2,5 dl          maitoa
1pss            kuivahiiva
05,-1 tl        suolaa
1 dl             sokeria
1/2 rkl        kardemummaa
1                 muna
n.7,5 dl       vehnäjauhoja
n.75g          voita

  1. Kuumenna maito 42 asteiseksi, lisää suola, sokeri, kardemumma ja muna. Sekoita kuivahiiva pieneen määrään vehnäjauhoja ja lisää se maitoon.
  2. lisää puolet jauhoista, vatkaa voimakkaasti. Lisää voi ja sen jälkeen loput jauhot. Vaivaa taikinaa ettei se tartu enää kulhoon kiinni, lisää halutessa vähän vehnäjauhoja.
  3. Leivo vaikka korvapuusteiksi tai pitkoksi. Pikkupullat 225 n.10min. Pitkot/isot 200 n.25min.

Päivä 42, 6 viikkoa takana

18.10.2015 Yleinen

seurasaari18102015Tänään lähdettiin heräämisen jälkeen kävelylle Seurasaareen. Oli ihana ilma ja aurinkokin paistoi. Tuli käveltyä ympäriinsä melkein 2 tuntia. Harmiksi museot eivät enää tähän aikaan vuodesta olleet auki.

Kävelyn jälkeen pysähdyimme kahvilaan ja mieheni söi kahvin kanssa korvapuustin, minä Chocolate Velvetin :D Muttei ollut edes kiusausta syödä herkkuja ;)

Kaupan kautta kotiin kokkailemaan. Valmistin kana-pekonisalaattia. Kuulostaa raskaalta. Uusi tuttavuuteni, kalkkunapekoni, on rasvattomampaa kuin tavallinen. Oli simppeliä tehdä ja maistuvaa. Miehellenikin maistui. Resepti löytyy täältä »

Päivän liikuntapläjäys on siis hoidettu, joten voikin ottaa rennosti nyt. Huomenna onkin punnitus, jännittää :)

Ateriat

  • Banaanipirtelö, 144 kcal
    Liikunta: kävelyä 2 tuntia
  • Chocolate Velvet, 153 kcal
  • Kana-pekonisalaatti, 175 kcal
  • Sienirisotto, 201 kcal
  • Herkkusieniä 100g, 17 kcal