Selaat arkistoa kohteelle jumppa.

Testissä Yoogaia -nettijoogastudio

14.1.2016 Yleinen

2016-01-14 16.33.00Olen mukana Buzzador-kampanjassa, jossa testaan maailman ensimmäistä nettijoogastudioa, Yoogaiata. Tämä on maailman ensimmäinen laatuaan ja olen törmännyt tähän jo aiemmin. Vuoden tilaus maksaa 99e, mutta nyt oli mahdollisuus testata ilmaiseksi. Myös sinulla on mahdollisuus testata ilmaiseksi, lue ohjeet lopusta.

Palvelussa on paljon tallenteita, jotka ovat alkaen 15 minuutin kestoisista aina 60 minuutin kestoisiin. Palvelun hakutoiminnossa voit määrittää millaisen treenin haluat (lempeä, maltillinen, tehokas) ja myöskin tason (1-3) sekä pituuden.

Lisäksi on livetunteja, jotka vetää oikea vetäjä webkameran välityksellä ja halutessasi voit näyttää hänelle treenisi ja saada henkilökohtaista neuvontaa. Laitteena oli Samsung S6 edge -älypuhelin, johon saa Yoogaian asennettua sovelluksena. Palvelu toimi hienosti ja hiki tuli!

Itse testasin tänään Vartin Haasteen, Vatsa – Reidet – Pakarat. Oli tehokas ja hyvä treeni. Olisin tosin tarvinnut hieman enemmän tilaa, mutta mies katsoi olohuoneessa telkkaria, joten hoidin tämän makkarin nurkassa.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan! Mikäli haluat testata tätä, voit testata 14 päivän ajan ilmaiseksi käyttäen koodia BUZZ2016. www.yoogaia.com

#yoogaiabuzzaus

Esikon jumppakampaus

29.4.2015 Yleinen

Hesarin artikkeli lettitaiteilija Jenni Petäsestä innoitti minua etsimään netistä erilaisia lettimalleja, joita piti heti päästä testaamaan. Ensiksi kokeilin jumppaan sopivaa kolmoisranskanlettiä. Se koostuu kahdesta putousletistä, jotka yhdistettiin ranskalaisella keskelle.
IMAG1405

Lopun letitin jäljelle jääneillä viidellä osiolla, joista kaksi oli lettejä. Yllätyin, kuinka hieno tuli heti ensi yrittämällä. Toki lopputulos ei ollut ollenkaan samannäköinen kuin alkuperäinen, mutta hieno omanlaisenaan.
IMAG1406

Maanantai muka viikon nihkein päivä..ei mulla!

9.2.2015 Yleinen

Viikko alkoi heti aamusta jo hyvin, heräsimme kaikki samaan aikaan. Tai oikeastaan minä ensimmäisenä. Siitä ei voi päätellä mitään muuta kuin hyvin nukuttu yö, IHME! Päivästä oli muutenkin tulossa mukava, niin kuin maanantait yleensäkin ovat minulle. Maanatai on päivä, jolloin isä ja poika saavat viettää laatuaikaa ja minä virkistän mieltäni jumppia ohjaamalla ja käymällä salilla laittaas pyllyy hyllyy. :D

Pääsin lähtemään salille heti kun mieheni tuli reeneistä kotiin. Oli jalkapäivä vuorossa. Ja muuten tuntui eilinen HIIT-treeni -uskomatonta, 10min! Salilla huhkinta sisälsi pääliikkeinä maven ja jalkaprässin ja ehdottoman äässisuosikin, eli aasinpotku taljassa. SUOSITTELEN! ;)  ja pari oheisliikettä lisänä. Mitkä ovat teidän jalkasuosikit, onko lemppariliikkeitä??

Salin jälkeen oli yksi päivän kohokohdista; murunen päikkäreillä ja minä herkuttelen proteiinijuoman jälkeen. IMG_20150209_1507261

Kahvin ohella suunnittelin illan jumpat: Telmisläisille merirosvoseikkailua ja Temppukoululaisille erilaisia kuperkeikkoja ja volttien alkeita. Näitä tunteja tarjoaa Kouvolan liikunta- ja voimisteluseura Tempo. Käy katsomassa tarjontaa: http://www.liikuntaseuratempo.fi/ 

Temppukoululaiset vauhdissa.

Temppukoululaiset vauhdissa.

Päivään mahtui myös kauppareissu, josta mukaan lähti vähän piristystä arkeen. Tulppaanien ja liljojen lisäksi tarttui uusi muumimuki. Eli kaikkia turhakkeita mieheni mielestä. Se on kumma, kun hän ei voi ymmärtää kukkien päälle. Mitenhän sen saisi tajuamaan, että saa niitä kukkia miehetkin ostaa..;D ..se osti mulle vaan yllätyksenä Singerin, jotta voin ommella hänen farkut kuntoon. :D

IMG_20150209_1504381

 

Sellaista minun päivään. Ja perheen kaksi muuta; isi ja poika olivat illan viettäneet pulkkailessa. Minusta on todella tärkeää, että he saavat viettää keskenään aikaa, ilman minua, kehittää isä-poika-suhdetta. Se heillä onkin loistava. En aina ymmärrä edes heidän huumoria. Eikä minun ehkä tarvitsekaan -se on heidän juttunsa. Muistakaa antaa keskinäistä aikaa lapselle ja isälle. Tekee kaikille hyvää. Itse en alkuaikoina sitä osannut tehdä. Mutta harjoitus tekee mestarin. ;)

Se oli minun mukava maanantai. Toivottavasti viikko jatkuu yhtä energisenä. Energistä viikkoa myös teille hyvät lukijat! :)

ps. Katsotaan mistä keksin postauksia tällä viikolla..ideoita on pää täynnä, mm. eräästä kosmetiikka-alan yrityksestä ja tuotteista, ja olen luvannut avata HIIT-treeniä enemmän ja ehkäpä julkaista ohjelmia täällä.

Jumppa

6.2.2015 Treeniblogi

nyt lupaamani jumppa ohjeet, tosin päivän myöhässä. Eli nää liikkeet sopii niin vasta alkajalle kuin kokeneemmallekkin.

välineet: jumppapallo ja -matto. Näitäkään ei ole pakko olla, mutta näiden avulla tekeminen on mukavampaa.

ensiksi laita hyvä treeni musiikki robon- pystyt mihin vaan. sitten aloitetaan rauhallisella 3-5min hölkällä. Ota kädet mukaan, heiluttele sivuilla rauhallisesti aina pään yläpuolelle ja anna vapaasti heilahtaa käden alas takaisin kyljen viereen (Käsien heijausliike). Jos haluaa niin tässä kohin voit leikkiä myös nyrkkeilijää ja iskeä napakoin liikkein edessä olevaa ärsyttävää ihmistä. Vuoronperään kummallakin kädellä. Näin saat kivan alku lämmön ja sykkeen hieman koholle. Alkulämmittelyssä kiinnitä huomiota hyvään ryhtiin jotta henki kulkee.jännitä hieman vatsalihaksia ja pidä hartiat takana niin että rintakehä on edessä auttaa ryhdin kanssa. Leuka ylös ja katse tulevaisuuteen! Toinen tärkeä asia on keskittyä hengittämiseen ja löytää itselle sopiva rytmi. Itse hengitän askelten mukaan, 2 askelta sisään hengityksellä ja kaksi askelta ulos hengityksellä. Tarkkaile hengitystä koko jumpan ajan!

Hyvä, nyt voikin aloittaa treenin.

1. kyykyt:

seiso ryhdikkäästi pienessä haara asennossa ja aseta kädet vyötärölle. Lähde sitten viemään vasenta jalkaa eteen niin että seisot haara asennossa, koukista vasemman jalan polvi niin että paino on etummaisella jalalla (eli tässä kohti paino on vasemmalla jalalla), oikean jalan polvi hipoo tässäkohin maata ja tuo vasen jalka takaisin oikean jalan viereen. Tee sitten sama oikealla jalalla. Toisto aloittelijalle 6-10 kertaa kun olet tehnyt kummallakin jalalla ponnistuksen 6-10 kertaa pidä pieni tauko ja tee sitten uudelleen saman verran toistoja, pieni tauko ja taas uudelleen. Tee toistoja aina saman verran. Kokeneempi voi tehdä 11-15 kyykkyä x3 tai oman kunnon mukaan enemmän. Muista ryhti ja hengitys! Minä hengitän niin että alas mentäessä ulos ja ponnistus vaiheessa sisään. Sanotaan että kun hengittää sisään silloin kun on ”työvaihe” se auttaa lihaksia jaksamaan paremmin koska ne saa happea. Jokainen kuitenkin löytää parhaiten itse itselleen oikeat hengitys tekniikat.

2. Punnerrukset

käy matolle polvilleen niin että polvet ovat lantion levyydellä eli pieni haara asento. Laske varpaat lattiaan. vie vartalo käsien varassa eteen, aseta kämmenet hartioiden leveydelle jännitä hieman vatsalihaksia ja pidä kädet sekä selkä suorana. Nyt koukista kyynärpäistä niin että nenä osuu melkein lattiaan ja sitten suorista kädet. Katso että et laske vain yläkroppaa vaan myös alakroppa hipoo maata. (Lantio,reidet,alavatsa) alas mentäessä hengitä ulos ja ylös noustessa hengitä sisään. Aloittelija 8-11 punnerrusta x3 muista levätä välillä, nouse vaikka seisomaan. Lepo hetki enintään minuutin. Kokeneempi 11-18 punnerrusta x3. Jos haluat vielä enemmän haastetta liikkeeseen, nosta polvet irti lattiasta ja ole varpaiden varassa. Muista tässäkin pitää jalat lantion leveydellä ja vatsa tiukassa.

3.selkälihakset:

käy makaamaan vatsallesi ja ojenna kädet suoriksi pään yläpuolelle, muun kropan jatkeeksi. Nosta sitten yhtä aikaa jalkoja ja käsiä hieman irti lattiasta (n. 15cm tai enemmän), nosta päätä ja kuvittele että katsot sormien yli, pidä asento 5sekuntia ja laskeudu alas. Aloittelija toistaa liikkeen 5-8 kertaa. Muista hengittää kokoajan myös silloin kun kädet ja jalat on ilmassa. Kokeneempi tekee liikkeen kolmesti mutta liikkeen kesto on 15-20sekuntia.

4. Vatsa rutistukset

käy nyt vuorostasi selin makuulle, koukista polvet ja aseta jalkapohjat tukevasti vasten lattiaa. Vie kädet niskan taakse tai risti ne rintakehän päälle. Pidä vatsalihakset hieman jännityksessä ja hengitä. Nosta sitten hartiat ja pää hieman irti lattiasta kurkota päällä kohti polvia. Tunnet kuinka vatsalihaksesi ”rutistuu” hetkeksi. Laske sitte hartiat ja niska takaisin lattiaan. Aloittelija 8-12 vatsarutistusta x3. Jos haluat hieman haastetta elä laske hartioita ja päätä kokonaan lattiaan, käyt vain hipomassa lattiaa niin että juuri ja juuri tunnet sen. Kokeneempi 13-18 rutistusta x3. Jos haluat vähän vielä haastetta nosta jalkapohjat irti lattiasta polvien korkuudelle (90asteen kulma) tai suorista jalat kokonaan ja pidä ne irti lattiasta.

Sitten siirrytään palloon!

1. Käy pallon päälle puoli istuvaan asentoon, jalat tukevasti maassa ja ojenna kädet suoriksi eteen kuitenkin niin ettei sormet kosketa toisiaan eli hartian leveys. Tee käsillä pientä ylös alas liikettä ja pidä vatsalihakset jännityksessä. Tässä hengittäminen on tärkeässä asemassa. Sisäänhengityksellä tulee käsien mennä ylös ja alas 5kertaa ja samoin uloshengityksellä. Aloittelija tekee 5 liikettä x3 (1 liike muodostuu sisään ja uloshengityksestä eli kädet on liikkunut 10kertaa ylös ja alas). Kokenut 10 liikettä x3. Jos haluat haastetta irrota jalat lattiasta. Huom tässä on oltava myös hyvä tasapaino jos irroittaa jalat maasta! Liike tarvitsee harjoittelua, mutta sinnikkäästi kun vain jaksaa niin kyllä sen oppii. Jopa minä opin!

2. Kyykyt

aseta pallo selkäsi ja seinän väliin ( just pepun yläpuolelle). Ota lantion levyinen haara asento ja sitten vaan koukistat polvia ja nouset ylös. Pallo rullailee kivasti selässä liikkeen aikana. Aloittelija 8-10 kyykkyä x3 ja kokenut 11-20 kyykkyä x3. Haara asennon leveys vaikuttaa siihen mihin liike ottaa eniten. Mitä alemmaks pääset sitä paremmin pakarat reenautuu.

3. Venyttely!

huolellinen venyttely rauhallisen musiikin tahtiin, tunti tai pari treenin jälkeen ainakin 20minuuttia. Lepopäivinäkin venyttele!

pallon kanssa voi tehdä monia monia muitakin liikkeitä,mutta itse olen vasta nuihin tutustunut. Kuhan ehdin niin tutustun erilaisiin pallolla tehtäviin liikkeisiin ja kerron ne myös sitten teille! :)

muutama huomio vielä tähän loppuun. Liikkeet tarvitsee harjoittelua, opettele ne kunnolla jotta saat parhaiten hyödyn irti. Elä luovuta! Aluksi aikaa menee juuri liikkeiden ja hengityksen harjoittelemiseen joten ehtii tulla hiki monesti. Kärsivällisyyttä kyllä ne sieltä alkaa sitten luonnistua. Tärkeintä on liikkeiden laatu ei määrä!!! Eli keskity lihaksiisi, varmista että joka ikinen lihas jota liikkeessä on tarkoitus harjoittaa tekee töitä. Kuuntele kehoasi, opit kyllä tuntemaan sen. Oikein tehdyt liikkeet, hengitys, tarpeeksi toistoja, venyttely uni ja ravinto tekee parhaiten tulosta, mutta muista ettei muutokset tapahdu päivissä. 2 ensimmäisen viikon aikana huomaat ehkä pientä kehitystä joka antaa lisä potkua, mutta sitten saattaa tulla stoppi eikä pariin viikkoon taas tunnu tapahtuvan mitään. Reilun kuukaudenpäästä varmasti huomaat selkeän eron, omassa jaksamisessa ja kehossa jos treenaat ahkerasti ,myös aerobinen liikunta kannattaa lihastreenin ohella. Pyhitä lepopäivät levolle! Jos haluat kuitenkin liikkua niin korkeintaan kevyttä löntystelyä ulkona, se on kivaa palauttelua. Elä rääkkää lihaksia jos paikat on yksin kertasesti niin kipeät että liikettä tehdessä tuntuu kuin lihas repäisi kahtia vietä hyvällä omatunnolla lepopäivä, vaikka et ollut suunnitellut lepopäivää sille päivälle. Se että et kiduta ja rääkkää itseäsi vaan nautit liikunnasta pitää sinut paremmin myös liikunnan parissa. Sisulla ja tahdonvoimalla eteenpäin mutta on sallittua käyttää myös tervettä maalaisjärkeä! Enjoy!

+ 28päivän haaste 4pv 30sekuntia lankussa, check!

 

4.2.2015 Treeniblogi

Heippa kaikille täältä kauniin valkoisesta ja kylmästä Switzerlandinstä! (-2)

imagewhat a day ! Sängystä oli noustu vissiin väärällä jalalla ku koko aamu hirveetä ämpytystä vastaan ja kitinää. Hermot oli ihan pikkasen sit kireellä koko porukalla! No ei siinä ku oli saatu vatsat täyteen ruokaa ja päästiin nukkuu päikkärit ni loppupäivä olikin sit yhtä juhlaa. Paistaa se aurinko risukasaankin!

Täsä me ny ollaan nii nätisti ja söpösti. (Enkelit)

Täsä me ny ollaan nii nätisti ja söpösti. (Enkelit)

Rakastan jotenkin tätä kuvaa ❤️ We are the champions!

Rakastan jotenkin tätä kuvaa ❤️ We are the champions!

Lumikasojen ritarit. Pikkunenki yritti kovasti tonne ylös päästä.

Lumikasojen ritarit. Pikkunenki yritti kovasti tonne ylös päästä.

käytiin sit vähän ulkoilemassa ja leikkimässä lumessa. Oli suunniteltu että oltas tänään menty vuoristoon pulkkamäkeen, mutta täällä on niin kylmä tuuli että ei sit lähetty. Tää tuuli on oikeesti ihan jäätävä ja se tulee vaatteitten läpi. hurrrrr!

Päästiin takaisin kotiin niin juotiin lämmintä mariannekaakaota joka kruunasi kyllä iltapäivän. Nautiskeltiin siinä sitten kunnolla.

Jumppa tuokion aika. Olen nyt niin rakastunut tohon jumppapalloon ja mattoon että iii-ha-naa! Jumppapallo helpottaa niin paljon liikkeiden hallinnassa ja kun olen tällainen selkävaivainen niin näitten avulla liikkeiden tekeminen on paljon miellyttävämpää. Matto toimii hyvänä liukuesteenä ja muutenkin on mukavampi tehdä matonpäällä ku lattialla. Mulla ainakin alaselkä kipeytyy kovalla ja samoin häntäluu. Viisas ostos kerrankin. Jumppaillessa hyvän musiikin tahtiin sai kivan hien päälle ja lihakset töihin. Haasteen toinen päivä 20 sekuntia lankussa, check!

Noi jumppa ohjeet on kyl niin hyvät ja voin huomenna kirjata ne tännekki . Nyt vireystilani on niin alhainen etten jaksa. Mutta liikkeet sopii loistavasti aloittelijalle kuin vähän kokeneemmallekkin kuntoilijalle.

Jumpan jälkeen meininkin alas syömään mamman (hostmummi) tekemää salaattia ja jälkkäriksi herkuteltiin jäätelöä. Nyt on lupa herkutella kun mamma on käymässä. Ihanaa kun saa loistavaa ruokaa ja vähän muutakin maukasta naposteltavaa.

Lihakseni on hiukan jumissa eilisestä jumppailusta ja tämän päivän reenin jälkeen kipeytyivät lisää. Ruoan jälkeen menin viilentymään 10minutiksi kylmään suihkuun. Nautinnollista se ei sillä hetkellä ole mutta olo tuon jälkeen. Tunnet kun veri alkaa kiertämään, joka paikassa kihelmöi ja tunnet kuinka lihakset rauhoittuvat. Tämä hetki tekee liikunnasta nautinnollisen. Sitten lopuksi vielä 20min venyttelyä rauhallisen musiikin soidessa taustalla. Bueno!

Nää onnelliset kiittää ja kuittaa!  -gangstas

Nää onnelliset kiittää ja kuittaa!
-gangstas

 


 

 

 

 

 

 

 

Haaste

3.2.2015 Treeniblogi

alotin tänään 28 päivän lankku haasteen!

 

image

Tämä on lankku

 

Tältä näyttää haasteen ohjeet.

Tältä näyttää haasteen ohjeet.

vihreällä viivatut on lepo päiviä. Pieni vihreä lopussa tarkoittaa että täytyy lankuttaa niin pitkän kuin jaksaa :) suosittelen kokeilemaan! Eka päivä siis suoritettu.

Tuli ostettua jumppamatto ja jumppapallo. Nyt oon happy!

Tuli ostettua jumppamatto ja jumppapallo. Nyt oon happy!

joo eli tällaisia ihanuuksia lähti tänään kaupasta mukaan! Kyllä nyt kelpaa taas jumppailla.imageTältä näyttääkin sit mun jumppa ohjelma. Alkuun 4- 5x viikossa tähän menee noin puolituntia päivässä. Tietysti alkuun aika voi olla pitempi kun liikkeiden opetteluun menee aikaa. Näissä merkeissä urheilun iloa!

-motivoitunut