Selaat arkistoa kohteelle dieetti.

Ketoosi dieetti

22.9.2015 Yleinen

Täytyy kyllä myöntää että oon aina ollu jotenki karppaamista vastaan. Sillo ku aloin Trainer4Youn personal trainer opinto putken, kokeilin ekaa kertaa ja keltanokan tavoin tein sen väärin.  Punasta lihaa ja vatsa ihan sekasin kahdessa päivässä.  Nyt kaverin kehotuksesta uskaltauduin kokeilemaan uudestaan ja on toiminu tosi hyvin!

Oon nyt toista viikkoa ollu ketoosi dieetillä ja olo on mitä parhain! Ruokavalion kanssa pitää olla tarkka, mutta on se sen arvoista! Käytän apunani FatSeacred kännykkä sovellusta. Sovellus kertoo jokaisen ruoan ravintoaineet ja helpottaa täten koko prosessia. Kalorit on tällä hetkellä 1700 joista Hiilihydraatteja on 30g, proteiinit on 154g ja rasvat 94,4g.

Ruokavalio koostuu tällä hetkellä kananmunista, lohesta, tonnikalasta, parsakaalista, kesäkurpitsasta ja kurkusta. Välillä samat ruoat kyllästyttää mutta tämä on kuitenkin vain vaihe joka menee ohi jossain välissä. Pääsääntöisesti ketoosi ruokavalio koostuu rasvoista ja proteiinista. Hiilihydraatteja olosi hyvä olla alle 30g päivässä koska silloin keho pysyy ketoosi tilassa. Parsakaali, kesäkurpitsat ja kurkku ovat hyviä lähteitä ketoosi dieetille sillä niiden hiilihydraatti potoisuus on pieni. Kuituja tosin tulee hyvin vähän että kannattaa miettiä ottaako kuitu lisää.


1442924900690

Jokatapauksessa olen tyytyväinen tuloksiin. Vatsa on litistynyt ja paino pudonnut. Kirjoittelen vielä lisää kun saan tavoitepainosta kiinni. Suosittelen kokeilemaan ketoosia jos omaatte samaa ongelmaa kuin minä, nimittäin painon junnaamista paikallaan. Liikun ja syön terveellisesti mutta paino ei putoa.  Äärimmäisen turhauttavaa varsinkin kun on vielä liikunta alalla töissä. No onneksi kaveri ehdotti että kokeile ketoosia. Mietin hetken ja ajattelin että jotain shokki hoitoa kroppa tarvii ja bum! Nyt on ruvennu taas tapahtuu!


Lue artikkeli kokonaan →

Päivä 2

19.8.2015 Yleinen

Toista päivää run-projektia mennään. Yes!! Eilen piti vetää ensimmäinen juoksuharjoite. Enpä ehtinyt, mutta hoidin illalla tarvittavat liikkumiset polkupyörällä (n. 8 km), ja päätin että juoksutreenit alkaa tänään. Aivan kuten ohjelmassakin on merkittynä, en siis periaatteessa lintsannut muusta kun omasta poikkeavasta suunnitelmastani.

Aamupala upposi tänään jo paremmin kuin eilen. Lopussa piti vähän pinnistellä. Nyt ”odotellaan” lounasta. Eilinen lounas tuli vedettyä lopulta työpaikan ruokalassa työkiireiden takia, eikä paneroitu broilerfilee ehkä ollut sallittujen listalla (!!!!!) mutta otin pienen fileen ja ison läjän salaattia. Muuten pysyttiin hienosti ruodussa ruoan suhteen. Tänäänkin lounas on syötävä ruokalassa, joten yritän valita sen kevyimmän vaihtoehdon ja muistaa ne annoskoot.

Mua on tänään hymyilyttänyt koko aamun ja lenkille olis tehny mieli lähtee jo heti aamusta. Työt vaan sotkee suunnitelmia. Ehkä aurinko on tämän energisen olon takana eikä vielä tämä alkanut projekti mutta silti olo on hyvä jo nyt! Energiaa sunkin päivään <3

Kahdeksan viikkoa jouluun on…

29.10.2014 Yleinen

…ja se tarkoittaa sitä, että tänään käynnistyi eräänlainen joulunaluskuuri, että voi sitten jouluna mussuttaa suklaata huolella! No ei sentään, mutta vähän voisi kiristellä jouluaattoon asti, kun nyt tuo terveellisesti syöminen on ollut vähän toisaikaista. Pidän tiukkaa linjaa ja kiinnitän huomiota riittävään proteiinin saantiin, riittävän vähäiseen hiilihydraatin saantiin ja kohtuulliseen rasvan saantiin, kunnes eteen osuu joku vastustamaton herkku. Ja sitten hups, se katoaa. Niin että nyt voisi vaikka vähän tsempata eikä vain uskotella itselleen, että tämä on se viimeinen herkku ennen ryhtiliikettä. Kunnes löytää kätensä taas karkkipussista.

 Totaalikieltäytymistä en silti aloita nytkään, sillä senhän tietää, mitä siitä seuraa – ratkeaminen ja kahta kauheampi herkuttelu. Mulla on vähän taipumusta pyöritellä herkkuja mielessäni sitä kiivaammin, mitä täydellisemmin yritän putsata ne ruokavaliostani. Joten taidanpa taantua sinne kaukaiseen lapsuuteen ja ottaa seuraaviksi viikoiksi käyttööni karkkipäivän. Kuusi päivää viikosta syön treeniä tukevan terveellisesti ja kartan lisättyä sokeria, ja yhtenä päivänä on lupa höllätä otetta. MUTTA! Höllääminen ei tarkoita herkkujen vetämistä kaksin käsin niin, että kuuden päivän aikana saavutettu kalorivaje paukkuu plussan puolelle, vaan sellaista kohtuudella herkuttelua. Kuulostaa tosi hyvältä, eikö? Nähtäväksi jää, miten homma toimii käytännössä.

*******

 Toiseen asiaan; synkkään, karmivaan asiaan. Se Rautavaaran murhenäytelmä on vähän kaikkien huulilla näinä päivinä. Ymmärretään ja ei ymmärettä (itse kuulun jälkimmäisiin), spekuloidaan ja syytetään milloin ketäkin. Oikeastaan se on niin musta aihe, että ei tekisi mieli puhua siitä ollenkaan. Mutta jotenkin on kuitenkin pakko. Koska onhan se nyt ihan järkyttävää: äiti tappaa, tahallisesti, kolme pientä lastaan. Voiko paljon kauheampaa olla? No, onneksi kaikkein synkimmätkin tapahtumat usein saavat aikaan jotain hyvää. (Ja en siis sano tätä sillä mielellä, että hyvä kun se tapahtui, en todellakaan.) Minuunkin tapahtunut vaikutti niin, että sain vihdoin itseäni niskasta kiinni sen kauan päässä pyörineen ajatuksen suhteen koskien tukiperhetoimintaa.

 Asia on siis kiinnostanut jo pidempään, mutta en vain ole saanut aikaiseksi tehdä mitään sen eteen. Mutta nyt tein. Ilmoitin kiinnostukseni Pelastakaa Lapset ry:lle ja jäin odottamaan heiltä postia – sekä ensi vuoden puolella alkavaa tukiperhevalmennusta. Jos kerran on mahdollisuus auttaa jotakuta avun tarpeessa olevaa perhettä niinkin mukavalla tavalla kuin ottamalla perheen lapsi kerran kuussa viikonlopuksi hoitoon, niin tokihan se mahdollisuus pitää käyttää. Uskon, että tällainen avun tarjoamisen muoto sopii omalle perheelleni mainiosti – onhan meilläkin lapsia, jotka parhaassa tapauksessa saavat uuden leikkikaverin. Toki asia tuo tullessaan myös haasteita, mutta otan ne mielelläni vastaan, jos sillä tavalla jonkun väsyneen tai muuten apua tarvitsevan vanhemman arki helpottuu edes vähän.