Selaat arkistoa kohteelle aamuihminen..

Pala suomea

21.10.2014 Treeniblogi, Yleinen

Urheilupiru! Vanuatu kuva

Urheilupiru! Vanha kuva

 

Heips!

ihana aamu Kello soi 6:15, innoissani ja virkeänä herään. Nyt kun lähden ulos niin kerkiän Saamaan palasen suomea, Eli kylmää raikasta ilmaa ja pimeetä. Täällä on näin syksysin kylmät aamut ja jäätävä tuuli. Mutta kappas ei tänään, sen Siaan oli hiostava ja Kostea ilma. No ei tullut palasta suomea ei, mutta tulipahan käytyä kevyellä lenkillä. Mikäs siinä kaikessa hiljaisuudessa hölkkäillä viinitarhojen ympäröimänä tähtien tuikkeessa ja katsoa kun pikkuhiljaa aurinko alkaa nousta vuorien/alppien takaa. Mikä ihana fiilis vaikka sitä raikasta ilmaa Oisin kaivannutkin. Lenkin jälkeen Aamupuuro kera marjojen maistui hyvin ja ruoka seura piristi mieltä kummasti, Eli hyvillä mielin ja pirteänä alkoi työpäivä.

tuli siinä juostessa kiinnitettyä huomiota omiin tuntemuksiin. Kyllä huomasi että on tullu juostua pehmeillä ja joustavilla alustoilla, asfaltti tuntu hieman ilkeältä ja Piti keventää askelta huomattavasti. Oli luksusta kun välillä asfaltti vaihtui hiekkaan tai nurmikkoon. Minulla on aina ollut ongelmia ryhtini Kanssa ja lenkillä kiinnitin ryhtiin enemmän huomiota. Heti kun alko ryhti huonontua, väsyin ja hengästyin. Joten pää pystyyn selkä suoraksi, ringtail ulos Eli kohensin hartioita ja kappas kun hengitys taas kulkee ja jaksoin paremmin. Eli tälläiset pienet Seikat ja muutokset auttaa kummasti, huomioikaa siis asento kunnelkaa kehoa ja löytäkää itselleni paras asento tehdä ja liikkua.

minulla on aina ollut ongelmana kyllästyminen ja motivation puute. Ja olen nyt huomannut että motivaatiota liikkumiseen saa kun on tavoite itsellä Eli syy siihen Miksi liikun. Keksikää itselleni tärkeä tavoite olipa se sitten kesäkuntoon 2015, terveellisempi elämä, hyvä kunto, laihdutus, tuleva maraton, ihan sama Kuhan vain se on sinulle tärkeää. Kerro tavotteista ja kuntoilu aikeistaisi muille, ei vain yah dells kaverille vaan monelle. Siitä saa lisää puhtia kun ihmiset kyseenalaistaa sinun puuhasi ja kyseleevät. Tällätavoin myös saattaa Saadi muistutusta liikkumiseen. Liikut ja touhuat pari viikkoa aktiivisesti niin wola sä olet koukussa liikuntaan. Muistakaa että tärkeä tekijä on vaihtelevuus, siis elä rutinoidu tapoihisi!

Haaste:

haastan ihmiset parin viikon ajaksi kokeilemaan Uusia liikunta muotoja. Eli tee joka päivä erilaista liikuntaa esim. Zumba, jooga, kahvakuula, salitreeni yksin, ryhmätunnit, jumppa, lenkki ulkona ja mitä ikinä nyt keksitkään. Näin löydät varmasti mieleisen liikunta muodon. Itse ajattelin kokeilla pilatesta tänään. Ja kun se mieleinen juttu löytyy ei Kannata kuitenkaan jumahtaa siihen koska kaikkeen kyllästyy Jos ei saa vaihtelua. :) ja lenkeillä Muistakaa vaihtelua reittiä ja hyödyntää maastoa.

tsemppiä urheilemiseen!

Tässä on sitä meininkiä ja fiilistä!

Tässä on sitä meininkiä ja fiilistä!

Hyvää fiilistä oskuporukan kanssa, rankan urheilusuorituksen jälkeen laivan yössä.

Hyvää fiilistä oskuporukan kanssa, rankan urheilusuorituksen jälkeen laivan yössä.

Laivaurheilua

Laivaurheilua